سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکوردشکنی غارنوردان کرمانشاهی/ رکورد ۷۶۳ متری دومین غار عمیق ایران جابجا شد

در پی اکسپدیشن ۲۰۱۹ غار قیژه لان به ژرفای ۷۶۳ متری رسید و از غار پراو ژرفتر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  یوسف سورنی سرپرست یک تیم حرفه‌ای غارنوردی از شناسایی غار قیژه لان واقع در با همت غارنوردان کرمانشاه کوه پراو خبر داد و گفت: در روز دوم مهر ماه مصادف با روز غار‌های پاک تیم ۶ نفر متشکل از غار نوردان ایرانی و ایتالیایی موفق شدند تا عمق ۷۶۳ متری این غار را پیمایش کنند.

این غارنورداظهار داشت: سال گذشته غار قیژه لان تا عمق منهای ۶۸۵ متری شناسایی شده بود، امسال با نفوذ مجدد به داخل غار از فلات شمالی کوه پراو پس از تلاش‌های سخت و نفس گیر چندین روزه رکورد ۷۶۳ متری بعنوان دومین غار عمیق غار‌های ایران را جابجا کردیم.

سرپرست تیم غار نوردی با بیان اینکه امسال در پی برنامه شناسایی و تکمیل اکتشاف سال گذشته این صعود انجام شد، گفت:غار قیژه لان به عمق ۷۶۳ متر بعنوان دومین غار عمیق ایران پس از غار جوجار شناخته شده است، غار پراو که قبلا در رتبه دوم ایران بود، در رتبه سوم جای گرفت.

او افزود: این ششمین سال از اجرای اکسپدیشن است، که با حضور جان لوکا، فرانچسکو و ماریا روزاریا از کشور ایتالیا، علی دائی چین و بهرام کربلایی از ایران "کرمانشاه" و بمدت ۷ روز از تاریخ بیست و هشتم شهریور لغایت دوم مهر ماه برگزار شد.

او در پایان بیان کرد: مسیر غار بسیار تنگ و عبور از گذرگاه‌ها بی نهایت دشوار بود، بطوری که میتوان گفت که یکی از سخت‌ترین غار‌ها ایران بشمار می‌رود و این درحالی است که وجود گل و لای فراوان در این غار باعث می‌شود که جای ایجاد کمپ و محلی برای استراحت در آن وجود نداشته باشد.

انتهای  پیام/ز

 

شناسایی غار قیژه لان واقع در با همت غارنوردان کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.