سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح کرد؛

افزایش ۱۰ برابری ظرفیت نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معتمدی گفت: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ۵ سال گذشته، ظرفیت نوآوری این دانشگاه ۱۰ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه با بیان اینکه قدمت یکی از فاکتور‌های مهم در حوزه‌های علمی است، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزو قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور به شمار می‌رود.
 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: ویژگی دانشگاه‌های پلی تکنیک این است که علم را به صورت کاربردی‌تر دنبال می‌کند و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز این رویه را دنبال می‌کند.
 
معتمدی ابراز کرد: یکی از ویژگی‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیاسی و اجتماعی بودن فارغ التحصیلان است بنابراین فارغ التحصیلان ما یک بعدی نیستند و بیشترین مدیران کشور فارغ التحصیلان از این دانشگاه هستند.
 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برنامه راهبردی این دانشگاه تصریح کرد: براساس این برنامه قرار است دانشگاه در سال ۱۴۰۴ جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و به عنوان دانشگاه نسل سوم فعالیت کند.
 
او ادامه داد: این دانشگاه در ۴ رتبه بندی مطرح دنیا شرکت کرده و رتبه‌های خوبی را کسب کرده است.
 
معتمدی گفت: دانشگاه نسل سوم دانشگاه‌هایی هستند که در چرخه اقتصادی و توسعه کشور نقش بسزایی دارند. ما این موضوع را هدف قرار دادیم تا بتوانیم فارغ التحصیلان کارآمدتری داشته باشیم.
 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: فارغ التحصیلان این دانشگاه باید در کنار تحصیل مهارت‌های لازم را داشته باشند.
 
معتمدی تصریح کرد: در بحث نوآوری طی ۵ سال گذشته، ظریفت دانشگاه حدود ۱۰ برابر افزایش یافته است و در سال تحصیلی جدید برنامه داریم ظرفیت نوآوری و فناوری دانشگاه را ۲ برابر کنیم.
پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید
او با تاکید بر اینکه دانشجویان ورودی جدید باید موضوع درس خواندن و پایه قوی را مورد توجه قرار دهند، گفت: برخی از خانواده‌ها به دانشجویان مانند دوران دانش آموزی نگاه می‌کنند، اما باید بدانند که دانشجویان بزرگ شده اند و وارد جامعه شده‌اند؛ برخی از خانواده‌ها نیز کاملا دانشجویان رها می‌کنند که این موضوع نیز برای دانشجویان مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.