سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش‌های سیل آسا درجنوب سیستان وبلوچستان /امدادرسانی واسکان ۶۳ تن در روستا‌های سیل زده

معاون امداد و نجات هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت:در پی بارش‌های شدید در شهرهای سرباز و سراوان در جنوب استان تیم‌های هلال‌احمر در حال امدادرسانی به روستا‌های سیل زده هستند.

حسن مصفا معاون امداد و نجات هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با اعلام وقوع سیل و آبگرفتگی (پدیده مانسون) در جنوب استان گفت: ۲ شهرستان سرباز و سراوان متاثر از این پدیده جوی بوده و امدادگران خدمات لازم را به ساکنان ۴ شهر و روستا ارائه کرده‌اند.

او افزود: در پی بارش های شدید و آبگرفتگی معابر دیروز در شهرستان سراوان باعث وارد شدن خسارت به منازل مسکونی شهروندان شد.

او افزود: با توجه به شروع بارندگی و درپی اخطار اداره کل هواشناسی استان مبنی بر سیلابی بودن، تیم‌های عملیاتی این جمعیت در حال آماده باش قرار گرفتند.

مصفا افزود: امدادرسانی و اسکان اضطراری ۶٣ تن از هموطنان در مناطق متاثر از سیل انجام شد.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت ۲ تیم امدادی خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند و به این منظور ١۴ دستگاه چادر، ۳۰ تخته پتو و ١٨ تخته موکت توزیع شده و امدادرسانی ادامه دارد.

او  ادمه داد: تیم‌های عملیاتی هلال احمر به محض فروکش کردن بارندگی جهت امدادرسانی به شهروندانی که منازل آن‌ها دچار خسارت و آبگرفتگی شدید شده بود رفته و اقلام اولیه امدادی و اسکان اضطراری را در اختیار  خسارت دیدگان قرار دادند.

به گفته محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  سامانه بارشی از زمان آغاز فعالیت خود تا دیشب در شهرستان‌های مهرستان، سراوان، سیب سوران، قصرقند، سرباز، فنوج و ایرانشهر فعالیت کرده و در برخی مناطق بارش‌های قابل توجهی به همراه داشته است.

او ادامه داد: پس از قصرقند بیشترین بارش‌های روز گذشته مربوط به ایستگاه‌های «کجدر» سرباز با ۴۴، «شهرک سبحان» سراوان ۳۰، «رئیس آباد» سرباز ۲۵ و «کشیک» نیکشهر ۲۰ و شهر نیکشهر ۱۵ میلی متر باران بوده است.

این مسئول با بیان اینکه شدت بارش‌ها در برخی مناطق منجر به تشکیل روان آب و انسداد چند محور مواصلاتی شده است، افزود: رودخانه کاجوی شهرستان قصرقند نیز در جریان بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته جریان یافت.

 پدیده جوی مانسون همزمان با وقوع باد‌های ۱۲۰ روزه در کشورمان رخ می‌دهد و در مناطق جنوب شرق کشور به ویژه سیستان وبلوچستان تاثیر گذار است. بررسی‌های متخصصان نشان می‌دهد هرچه تاثیر مانسون در کشورمان کمتر باشد، بارش‌های پائیزی در زمان مقرر در کشور انجام شده و بارش در پائیز به تاخیر نمی‌افتد.

انتهای پیام/ع

جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر در جنوب سیستان وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.