وی درباره تغییر الگوی رفتاری در آموزش و پرورش گفت: ما بر اساس سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش باید از آموزش به طور کلی به امر مهم تربیت حرکت کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اذعان به اهمیت محور قرار گرفتن تربیت در مقطع ابتدایی افزود: ما در تلاشیم تا به جای حافظه محوری، دانش آموزان را با مهارتهای زندگی آشنا کنیم و مدرسه مکانی برای با هم زیستن باشد.
وی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش به کارکرد مدرسه بیان کرد: مدرسه در نگاه ما به عنوان مکانی است که افراد را برای حضور در اجتماع به عنوان شهروندانی مفید و فعال آماده میکند و برای تحقق این مهم لازم است که همه ما تربیت را به جای آموزش صرف محور کار قرار دهیم.
حکیم زاده اضافه کرد: اولین برخورد دنیای کودکان با دنیای بزرگسالان در روزهای آغازین مدرسه اتفاق میافتد و واژه مهر میتواند نقطه آغاز مهر ورزیدن به کودکان باشد تا دید مثبتی به تعامل پیدا کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خطاب به آموزگاران تأکید کرد: حفظ محیط سالم و روانی عاطفی برای دانش آموزان ابتدایی باید در اولویت قرار گیرد و آموزگاران مراقبت کنند که با حفظ کرامت و این دید تربیتی با دانش آموزان تعامل داشته باشند و از پرسیدن سوالهای شخصی بپرهیزند تا حریم خصوصی دانش آموزان حفظ شود.
وی همچنین گفت: آموزگاران به ویژه در مناطق محروم نشان دادهاند که با وجود تمام سختی و دشواریهای زندگی بیشترین تلاش خود را به کار میگیرند.
حکیم زاده با اشاره به اجرای بسته توانمندسازی آموزگاران در مدارس اظهار کرد: یکی از برنامههای مهم ما طرح خشونت زدایی همه جانبه از محیط مدارس با تأکید بر کرامت انسانی دانش آموزان است تا دانش، نگرش و مهارتهای لازم را در مربیان ایجاد کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش که در برنامهای رادیویی صحبت میکرد، یادآور شد: این آموزشها در گذشته نیز وجود داشته اما بسته توانمندسازی به صورت دائمی در دستور کار است تا سند تحول بنیادین در کف مدرسهها اجرایی شود.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/