سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابستان ۹۸ بدون قطعی و خاموشی برق سپری شد/ وضعیت قرمز در هفته نخست خردادماه

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: هفته نخست خرداد ماه امسال در وضعیت قرمز قرار گرفتیم و دلیل آن گرمای زودهنگام بود که مدیریت مصرف به خوبی نهادینه نشده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا غفاری امروز درباره مصرف برق طی تابستان سال ۹۸  اظهار کرد: براساس مقایسه‌ای که نسبت به مدت مشابه سال گذشته انجام شد پیک مصرف برق در فروردین امسال دو درصد کاهش، اردیبهشت ماه با ۱۰.۴ درصد رشد، خرداد ۲۶.۹ درصد رشد، تیر ماه با ۷.۵ درصد کاهش، مرداد ماه با ۳.۸ درصد کاهش و در شهریور ماه امسال ۴۴.۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسید.

وی افزود: پیک مصرف در تابستان سال گذشته به میزان یک هزار و ۹۴۳ مگاوات در تاریخ ۲۴ مرداد ماه بود، اما امسال پیک در تاریخ ۹ مرداد ماه با دمای ۳۹ درجه به میزان یک هزار و ۸۵۰ مگاوات بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با تقدیر از همکاری و همراهی خوب مردم مازندران، افزود: باوجود اینکه در شهریور ماه شاهد حضور مسافران بسیاری در استان مازندران بودیم و همچنین باتوجه به برداشت محصول برنج همه شالیکوبی‌ها وارد مدار شد این موضوع منجر به قطعی یا خاموشی نشد.

این مسؤول با اعلام اینکه از تابستان ۹۸ بدون قطعی و خاموشی گذر کردیم، تصریح کرد: در هفته نخست خرداد ماه امسال در وضعیت قرمز قرار گرفتیم و دلیل آن گرمای زودهنگام بود که مدیریت مصرف به خوبی نهادینه نشده بود.

غفاری با تاکید بر اینکه مردم قبوض برق را به موقع پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: اگر دریافتی خوبی داشته باشیم به همان میزان می‌توانیم برای اصلاح، بهینه‌سازی، توسعه، مرمت و مقاوم‌سازی شبکه برق هزینه کنیم تا از زمستان عبور کنیم و خود را برای تابستان ۹۹ آماده کنیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: برق ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.