سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا ۷ مقام دیگر از ونزوئلا را تحریم می‌کند

سه دیپلمات اتحادیه اروپا اعلام کردند جمعه ۷ مقام دیگر از نزدیکان رئیس‌جمهور ونزوئلا تحریم خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک دیپلمات اتحادیه اروپا پس از نشست سفرای این اتحادیه گفت تصمیم گرفته شده است هفت نفر دیگر از مقامات ونزوئلا تحریم شوند. دو دیپلمات دیگر نیز این خبر را تایید کردند.

این دیپلمات گفت: «تصمیم به افزودن هفت مقام نزدیک به نیکلاس مادورو به لیست تحریم‌ها گرفته شد».

دو دیپلمات دیگر نیز ضمن تایید این خبر گفتند در اتخاذ آن دست داشتند. اما جزئیات بیشتری در این خصوص فاش نکردند.

بنا به گفته این دیپلمات‌ها، سفرای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه این تصمیم را اتخاذ کرده و امروز آن را به تصویب رساندند و از فردا اعمال خواهد شد. به این ترتیب تعداد مقامات ونزوئلایی که از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند به ۲۵ نفر رسید. در سال ۲۰۱۷ نیز این اتحادیه کاراکاس را تحریم تسلیحاتی کرده بود.

این نخستین بار است که ظرف مدت یک سال اتحادیه اروپا دو بار تحریم ممنوعیت سفر و بلوکه کردن دارایی‌های افراد نزدیک به نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را اعمال می‌کند. این در حالی است که گفته می‌شد این اتحادیه به دنبال تلاش برای میانجیگری مذاکرات صلح با کمک نروژ و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین در ونزوئلا می‌باشد.

واشنگتن از اتحادیه اروپا خواسته است نسبت به مادورو موضع سختگیرانه‌تری اتخاذ کند، که برخی از کشور‌های از جمله فرانسه در این خصوص از مواضع واشنگتن در ونزوئلا به شدت حمایت کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.