سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ هزار سرباز در ارتش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا گفت: از مجموع شهدای تقدیم شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران بالغ بر ۸ هزار نفر سرباز شهید هستند.

حجت‌الاسلام حسین سلیمانی رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: نسبت به شهدای سرباز کم‌توجهی شده و خدا را شاکریم که در قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا محفل بزرگداشت این عزیزان با حضور خانواده‌های معززشان برپا شده است.

او افزود: از مجموع شهدای تقدیم شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران بالغ بر ۸ هزار نفر سرباز شهید هستند و خداوند تبارک و تعالی شهدا و خانواده‌های آنان را خلیفه خود در روی زمین معرفی کرده است و اگر کسی رضایت خانواده شهدا را جلب کند رضایت خدای متعال را جلب کرده است و هرکس که موجبات نارضایتی خانواده شهدا را فراهم آورد ایزد منان را از خود خشمگین کرده است.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با بیان اینکه متاسفانه در جامعه ما نام و یاد امام و شهدا به‌خوبی گرامی داشته نمی‌شود، گفت: امام راحل (ره) فرمودند شهدا شمع و چراغ این مملکت هستند و متاسفانه نسبت به این فرمان ایشان به‌خوبی توجه نشده و شاهد آن هستیم که نام شهدا از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر‌ها حذف می‌شود یا اینکه نام‌ها آنقدر کوچک می‌شوند که واژه مقدس شهید دیده نمی‌شود، اقدامی که هرگز پسندیده نیست و باید این نام‌ها به‌جای حذف شدن افزون شود.

سلیمانی با بیان اینکه ۳ واژه کلیدی زندگی دینی، حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی و طبعیت از ولایت فقیه از جمله واژگان پرتکرار شهدای والامقام بوده است، بیان کرد: همه ما مدیون خون‌های پاک شهیدان هستیم و باید خلق و خوی شهدا در زندگی‌های کاری و خانوادگی ما باشد و امیدواریم که همه ما به معنای حقیقی پیرو راه شهدا باشیم.

او خون پاک شهدا را بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری زنده‌نگهداشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و جابربن‌عتیق نیز بر فرموده پیامبر اعظم (ص) که فرمودند اگر خود را هماهنگ با شهدا کنیم از همان ثوابی که برای آنان نوشته می‌شود برخوردار خواهیم بود.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

 

خون پاک شهدا بسیار ارزشمنداست

برچسب ها: ارتش ، شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.