سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پور مختار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نمایندگان باید توانایی دفاع از رای خود را داشته باشند/ مجلس نباید برای دریافت اعتبارات کوچک از قانونگذاری باز بماند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: وقتی نماینده‌ای با تکیه بر استدلال‌های منطقی و کارشناسی رای بدهد، باید آمادگی دفاع از عمل خود را داشته باشد.


محمد علی پور مختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم شفافیت آرای نمایندگان، اظهار کرد: بنده جزء امضا کنندگان طرح شفافیت آرا نمایندگان بودم و  به همراه چندی از نمایندگان به هیات رئیسه اختیار دادیم تا رای ما را منتشر کند، اما این مساله به دلیل ایراد‌های قانونی و آیین نامه‌ای محقق نشد.

او افزود: شفافیت آرای نمایندگان می‌تواند سازنده و بسیار اثرگذار باشد، وقتی نماینده‌ای با تکیه بر استدلال‌های منطقی و کارشناسی رای بدهد ممکن مورد هجمه و سوال نیز قرار بگیرد، پس باید آمادگی دفاع از عمل خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:طرح شفافیت آراء در دالان‌های سیاسی گم شده است/ مردم باید به صورت شفاف عملکرد نمایندگان خود را ببینند 

پور مختار بیان کرد: وقتی آرای نمایندگان شفاف باشد مردم هم علم بیشتری به عملکرد منتخبان خود پیدا خواهند کرد و می‌توانند با دید بازتری آن‌ها را قضاوت کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: در صورت تحقق شفافیت آرا، نمایندگان نیز خود را مجاب می‌بینند که درباره طرح‌ها لوایح مطرح شده به خوبی مطالعه کنند و با علم و آمادگی بیشتری رای بدهند.

او ادامه داد: ممکن است که در ادامه راه شاهد جو سازی برخی از مخالفان درباره آرای مثبت یا منفی نمایندگان باشیم، باید برای این موضوع در مجلس تدبیری صورت گیرد.

پور مختار درباره اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر اینکه شفافیت آرا باعث تیرگی روابط آنها با دولت برای پیشبرد امور مردم خواهد شد گفت: اگر مجلس درست عمل کند، حتی در صورت مخالفت صریح با دولت نیز ارگان‌ها موظف خواهند بود که با نمایندگان همکاری کنند، اما درد ما این است که از وظیفه اصلی خود یعنی قانونگذاری باز مانده ایم تا بتوانیم برای اداره امور مردم اعتبار کوچکی از دستگاه‌ها بگیریم که این تفکر و رفتار کاملا اشتباه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.