وی افزود: اگر به سینمای جنگ در دنیا نگاه کنید زمانی که از رویدادها و دورههای مختلف جنگ فاصله گرفته اند تعداد تولیدات آنها هم افت داشته، ولی من اعتقاد ندارم که به سینمای دفاع مقدس ما لطمه خورده است، شاید در گذشته فیلمهای بیشتری در این زمینه به نسبت تولیدات سینمایی داشتیم و الان مقدار این نسبت کم شده، اما کیفیت این آثار کم نشده و همچنان بالاست.
تهیه کننده «چ» اضافه کرد:بهترین فیلم این سالهای سینمای ما فیلم جنگی بوده به این دلیل میتوانیم بگوییم که با وجود کمیت پایین، کیفیت را حفظ کرده اند. اما موارد دیگری هم وجود دارد که به این موضوع لطمه زده و بهتر است بگوییم تاثیر گذاشته و آن هم اینکه فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس از نظر هزینه بسیار سنگین است البته در این نوع فیلمسازی ریسک بازار نمایش و بازگشت سرمایه هم بسیار بالا است.
تهیه کننده «آژانس شیشهای» ادامه داد: نکته دیگر اینکه شاید در دهههای گذشته در حوزه متولیان فرهنگی، دغدغه حفظ ارزشهای فرهنگی و موضوعات این چنینی بیشتر بود و الان چون به روزمرگی فکر میکنند ترجیح میدهند دنباله رو فیلمهای به اصطلاح نون داغ کباب داغ باشند و به سمت ویترینهای پر طمطراق که درآمد بهتری دارد، بروند که به نظر من آفت بزرگی است، اما حفظ ارزشها و پاسداشت ارزشهای هر انقلاب و حکومتی واجبتر است تا اینکه حوزههای حمایتی و حوزه فرهنگی به موضوعات روزمره بیفتند، برای مثال در بازار نشر و مکتوبات که روزنامه های زرد و پر اقبال پرفروش هستند دیگر کتاب چاپ نکنیم و به این سمت برویم که روزنامه زرد نشر بدهیم. این کار نهادهای متولی نیست، اما متاسفانه چرخشهایی صورت گرفته که معاون فرهنگی سازمان و نهادی خاص فکر میکند باید فیلمی با ویترین سوپراستارها داشته باشد و به این فکر نمیکند که باید برای بخشی از مباحث فرهنگی که هیچ گاه دغدغه نبوده اند، تلاشی کند.
کریمی گفت:سینمای دفاع مقدس ما همواره حتی اگر شده با یک محصول، جایگاه رفیع خودش را در سینمای ما دارد و نکته مهمتر اینکه به نسبت رغبت و سرمایه گذاری و حمایت از وجوه دیگر سینما که در این ادوار بوده، این شمع پرفروغ مانده است.
انتهای پیام/