سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۱۹۵ هزار سالمند در استان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۱۹۵ هزار سالمند در استان خبر داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۱۹۵ هزار سالمند در استان خبر داد و گفت : کرمانشاه رو به سالمندی پیش می‌رود به طوری که نرخ رشد نرخ سالمندی در استان ما به ۱۰.۰۲ درصد رسیده است.

او با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در رتبه هشتم کشوری از لحاظ تعداد سالمندان قرار گرفته است، گفت : بیش از ۷۰۰ نفر سالمند در مراکز غیر دولتی سالمندان استان که شامل مراکز نگهداری شبانه روزی، مراکز روزانه، ویزیت در منزل و خانه حمایتی می‌باشد، از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

رضوان مدنی گفت: ۱۲ مرکز سالمندان تحت نظارت بهزیستی استان در حال فعالیت است که علاوه براین در بنیاد فرزانگان نیز به سالمندان خدمات فرهنگی، سیاحتی، زیارتی و آموزشی ارائه می‌شود و مراکز روزانه نیز با هدف غنی سازی اوقات فراغت سالمندان فعالیت دارند.

این مسئول همچنین به اجرای طرح خانه حمایتی سالمندان در کرمانشاه اشاره داشت و گفت: راه اندازی خانه‌های حمایتی سالمندان به صورت پایلوت در ۱۸ استان کشور از جمله کرمانشاه با هدف استفاده از حداقل توانمندی سالمندان با ایجاد ساختاری شبیه خانواده اجرایی شد و در حال حاضر یک خانه حمایتی سالمندان با ظرفیت نگهداری ۱۰ سالمند تحت نظارت بهزیستی کرمانشاه وجود دارد که مشغول فعالیت است.

رضوان مدنی گفت: خدمات به سالمندان از طریق ویزیت در منزل با استفاده از اعزام ۳ تیم سیار درمانی شامل پزشک، پرستار، مددکار و روانشناس نیز با هدف دسترسی آن دسته از سالمندانی که امکان حضور آن‌ها در مراکز نگهداری وجود ندارد، نیز صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از فعال بودن شورای سالمندان در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: هدف شورای سالمندان ساماندهی و تکریم جایگاه سالمندان و فراهم کردن امکان تداوم حضور آنا در جامعه، تامین حداقل نیاز‌های این عزیزان و تاکید بر حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان در خانواده است .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش نرخ سالمندی

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.