سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به تحصیل بیش از ۸۰۰ دانشجوی کارشناسی در دانشگاه کاشان

بیش از ۸۰۰ دانشجوی کارشناسی دانشگاه کاشان سال تحصیلی را با مراسم استقبال دانشجویی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،عباس زراعت، رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با گرامیداشت ماه محرم و هفته دفاع مقدس و تبریک ورود دانشجویان جدید گفت: دانشجویان با تأسی از رشادت‌ها و ایثارگری‌های حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدا بتوانند در راه ترویج علم و دانش، پیشرو و افتخارآفرین باشند.

او با تاکید بر اینکه زمان دانشجویی بسیار کوتاه و زود گذر است از دانشجویان خواست تا قدر این فرصت‌ها را به خوبی بدانند و از آن به نحو احسن استفاده کنند.

به گفته او، از آنجایی که داشتن هدف و برنامه یکی از نکات مهم برای دوره دانشجویی است هدف اصلی شما دانشجویان باید خدمت به جامعه و کشور باشد و سعی کنید برای اینکه بعد از فارغ التحصیلی بیکار نمانید در کنار تحصیل علم حتما مهارت آموزی را فرا گیرید.
رئیس دانشگاه کاشان، اخلاق دانشجویی، عفاف و حجاب، صداقت، صمیمیت، همدلی و انتخاب دوست خوب افزایش قدرت تحمل و رعایت حقوق شهروندی را از دیگر نکات ضروری برای دانشجویان عنوان کرد و افزود: اگر دانشجو آستانه تحمل خود را بالا ببرد و مقاومت و تاب آوری داشته باشد در تحمل سختی‌ها و فائق آمدن بر تمامی مشکلات توانا خواهد بود.


زراعت، به بنیاد حامیان دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: بنیاد حامیان در سال ۱۳۸۸ در این دانشگاه شروع شده و در حال حاضر در ۷۰ دانشگاه کشور با الگوپذیری از این دانشگاه، این بنیاد تشکیل شده است.

به گفته او، دانشگاه کاشان در جذب خیرین رتبه اول را در کشور دارد و خیرین علاوه بر ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی در فعالیت‌های پژوهشی نیز پیشرو و خدمات ارزشمندی در این دانشگاه به یادگار گذاشته اند.

او اظهارداشت:به حمدالله با حمایت خیرین و تلاش و کوشش مسئولین، دانشگاه کاشان توانسته در جایگاه بسیار درخشانی در نظام‌های رتبه بندی ملی و بین المللی قرار گیرد و رتبه‌های برتر را کسب کند.

رئیس دانشگاه کاشان، قرار گرفتن دانشگاه کاشان جزء ۱۰ دانشگاه برتر کشور در نظام آی اس سی برای سومین سال متوالی و کسب رتبه اول و دوم این دانشگاه در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز در دو سال متوالی از دیگر افتخارات این دانشگاه است.

 

قرار گرفتن دانشگاه کاشان جزء یک درصد

زراعت، کسب رتبه برتر دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های جوان و قرار گرفتن جزء یک درصد برتر دانشگاه‌های جهان را از دیگر افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و افزود: با تلاش و کوشش شما دانشجویان که آینده سازان کشور هستید می‌توان جایگاه دانشگاه را در زمینه‌های مختلف ارتقاء و توسعه بخشید.

او به مرکز تجاری سازی دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: در این مرکز بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و تجاری مستقر هستند که می‌توانید به عضویت این شرکت‌ها و انجمن‌ها دربیایید.

شایان ذکر است: برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه کاشان حدود یک هزار و ۴۶۵دانشجو ثبت نام کردند که ۸۷۲ دانشجو در دوره کارشناسی۴۷۲ ارشد و۱۲۲ دانشجوی دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.