سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاست های فعال بازار کار، یاری گر کارآفرینان سیستان و بلوچستان برای رونق تولید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: کارآفرینان استان می‌توانند با استفاده از طرح سیاست‌های فعال بازار کار، گام مهمی در راستای رونق تولید و اشتغالزایی بردارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست تشریح طرح سیاست‌های فعال بازار کار که با حضور جمعی از کارآفرینان و صاحبان صنایع استان برگزار شد گفت: کارآفرینان استان می‌توانند با استفاده از طرح سیاست‌های فعال بازار کار، گام مهمی در راستای رونق تولید و اشتغالزایی بردارند.

او افزود: این طرح به همراه طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری، از طرح‌های مهم دولت است که با مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

او یکی از دغدغه‌های مهم دولت را حوزه اشتغال و کارآفرینی در کشور بر شمرد و گفت: طی این چند سال اخیر با کار کارشناسی گسترده و نیاز سنجی‌هایی که از سراسر کشور صورت گرفته است، طرح‌های خوبی در استان‌ها در حال انجام است که به ثمر رسیدن آن‌ها می‌تواند حلاوت و شیرینی خاصی برای جامعه کار و تولید داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که از محل منابع صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری برای رونق اشتغال در این مناطق در دست اجراست را یکی از کارآمدترین طرح‌ها در حوزه اشتغال و کارآفرینی کشور یاد کرد و افزود: افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری هستند می‌توانند از این ظرفیتی که توسط دولت ایجاد شده است نهایت بهره را ببرند.

جهاندیده اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از حیث جذب این تسهیلات از جایگاه و رتبه خوبی در بین استان‌های کشور برخوردار است بطوریکه طرح‌های بزرگ با قابلیت اشتغالزایی فراوان با در نظر گرفتن مزیت‌های هر منطقه در حال اجراست.

او همچنین گفت: سیاست‌های فعال بازار کار بعنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم حوزه اشتغال و کارآفرینی مشتمل بر ۵ برنامه کارورزی دانش آموخگان دانشگاهی، مشوق بیمه کارفرمایی، یارانه دستمزد، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح تامین مالی خرد است که کارآفرینان و صاحبان صنعت استان می‌توانند از آن‌ها برای رونق تولید و اشتغالزایی استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری، از طرح‌های مهم دولت است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.