سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

۳۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در استان سمنان صادر شد

سید حسن میرعماد گفت: توسعه صادرات محصولات از اولویت‌های مهم این سازمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه این استان در جایگاه خوبی در حوزه تولید و صادرات محصولات کشاورزی قرار دارد، اظهار داشت: سال گذشته ۳۰ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور صادرشده است.

او  بابیان اینکه تولید مازاد بر نیاز در برخی محصولات دامی و باغی در استان سمنان محقق شده است، افزود: انگور، پسته، زردآلو، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، گوشت شترمرغ ازجمله محصولاتی هستند که مازاد بر نیاز در استان تولید می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه وسعت اراضی کشاورزی در این استان کم است، خاطرنشان کرد: محصولات مازاد بر نیاز در این منطقه به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور صادر می‌شود که این امر منجر به ارزآوری در حوزه کشاورزی می‌شود.

میرعماد با تأکید بر نقش مهم جهاد سازندگی در دفاع مقدس گفت: ۲۷ هزار نیرو به جبهه‌های دفاع مقدس اعزام شدند که در این مدت ۱۱۸ شهید، یک هزار و ۲۲۱ نفر جانباز و ۲۵ نفر آزاده از نیرو‌های جهاد سازندگی استان سمنان به این نظام تقدیم شده است.

او بابیان خدمات جهادگران در دوران دفاع مقدس گفت: ایجاد ۲۵ هزار کیلومتر جاده و ۲۶۰ دهنه پل در مناطق جنگی ازجمله شاخص‌ترین خدمات جهادگران استان در دفاع مقدس محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به احداث پنج هزار کیلومتر خاک‌ریز و ایجاد جاده‌های رملی در مناطق جنگی، بیان کرد: راه‌اندازی اورژانس صحرایی از دیگر اقدامات مهم جهادگران استان در عرصه دفاع مقدس بود.

میرعماد در ادامه تأمین امنیت غذایی در استان سمنان را ازجمله رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی در برهه کنونی دانست و گفت: امروزه دشمنان با توطئه و دسیسه‌چینی‌ها در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، بهداشت و درمان، فرهنگی و سلامت جسم و روح مردم درصدد از بین بردن تدریجی این نظام هستند.

انتهای پیام/ح

وسعت اراضی کشاورزی در استان سمنان کم است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.