سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲موکب از قزوین در قرارگاه مسیب فعالیت می‌کند

مسئول قرارگاه طفلان مسلم ستاد مردمی اربعین قزوین گفت: ۱۲ موکب از استان در ایام اربعین زیر نظر قرارگاه مسیب به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد خورشیدی مسئول قرارگاه طفلان مسلم ستاد مردمی اربعین قزوین با بیان اینکه ۱۲ موکب در ایام اربعین زیر نظر قرارگاه مسیب فعالیت می‌کنند، گفت: این موکب‌ها علاوه بر خدمات اسکان، سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام بین زائرین توزیع می‌کنند.

مسئول قرارگاه طفلان مسلم ستاد مردمی اربعین قزوین افزود: خدمات پزشکی، خیاطی، کفاشی، نانوایی، آرایشگاه و فرهنگی از دیگر خدماتی است که موکب‌های فعال در شهر مسیب به زائران می‌دهند.

خورشیدی با اشاره به اینکه پارسال نانوایی‌ها ۱۸ ساعت در شبانه روز را به طبخ نان برای زائران اختصاص می‌دادند، گفت: برنامه‌های سخنرانی، نمایش فیلم‌هایی در زمینه‌های فرهنگی از خدمات دیگر این موکب‌ها بود.

به گفته او، قرارگاه مسیب به طور کل ۱۰ تا ۱۲ روز قبل از اربعین و ۵ تا ۶ روز بعد از اربعین به زائران خدمات رسانی می‌دهد که پارسال در هر وعده غذایی از ۵ تا ۶هزار نفر را اسکان می‌دادند و پذیرایی می‌کردند.

مسئول قرارگاه طفلان مسلم ستاد مردمی اربعین قزوین با بیان اینکه اکثر زائران مسیر قرارگاه مسیب در ایام اربعین عراقی هستند، گفت: بعد از اربعین زائران از کشور‌های مختلف اعم از شرق آسیا نظیر افغانستان، پاکستان، هندوستان، اندونزی و فیلیپین حضور دارند.

خورشیدی ادامه داد: باتوجه به اینکه شهر مسیب وسعت زیادی ندارد، از ظرفیت منازل هم برای اسکان زائرین استفاده کردیم، اما موضوع تغذیه زائران بر عهده موکب‌ها خواهد بود.

او گفت: افرادی که تمایل خادمی دارند، از طریق ستاد مردمی اربعین ثبت نام کنند، اما بیشترین فعالیت خادمان توسط موکب‌داران هماهنگ می‌شود.

به گفته خورشیدی، پارسال ۸۰ خادم فعال در شهر مسیب خدمت رسانی کردند.

او با اشاره به نیاز موکب‌ها ادامه داد: برخی موکب‌ها نیازمند کمک‌های نقدی و اقلام برای پذیرایی، برخی دیگر نیازمند وسایل نقلیه برای حمل وسایل مورد نیاز و تعدادی هم نیازمند به برخورداری از گروه‌های تخصصی در بحث‌های فرهنگی هستند.

خورشیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر استان‌ها به سمت متمرکز سازی کمک‌های مردمی و موکب‌ها حرکت کردند، توصیه می‌شود که این تمرکز سازی در استان قزوین هم صورت گیرد تا علاوه بر جلوگیری از پراکندگی فعالیت‌ها، موجب تقویت، توزیع مناسب و عادلانه امکانات و کمک به موکب‌های اربعین شود.

انتهای پیام/ک

۱۲ موکب از استان در ایام اربعین زیر نظر قرارگاه مسیب به زائران خدمات رسانی می‌کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.