سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت:

تلاش ما در جهت حل مشکل بنگاه‌های اقتصادی است

وزیر اقتصاد گفت: تمام تلاش‌های وزارت اقتصاد برای این است که بنگاه‌های اقتصادی در شرایط کنونی دچار مشکل برای تامین مالی نشوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هئیت دولت اظهار کرد: تمام تلاش‌های وزارت اقتصاد برای این است که بنگاه‌های اقتصادی در شرایط کنونی دچار مشکل برای تأمین مالی نشوند، در این زمینه وزارت امور اقتصادی به عنوان رئیس مجمع بانک‌ها، مقرر کرده تا همه طرح‌هایی که در آستانه بهره برداری قرار دارند، برای اعطای تسهیلات تکمیلی در اولویت قرار گیرند.

او با تاکید بر اهمیت تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی گفت: در بازار بورس در حال روان‌سازی و تسهیل قوانین و مقررات به گونه‌ای هستیم تا بنگاه‌های بیشتری برای تامین مالی از ظرفیت این بازار استفاده کنند و از این طریق از نظر تامین مالی به بنگاه‌های تولیدی کمک شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت رسیدگی به کالا‌های رسوب شده در گمرکات تصریح کرد: درباره کالا‌هایی که اظهارنامه گمرکی برای آنها پر شده باشد، به آن معنا رسوبی در گمرکات وجود ندارد.

او افزود: بحثی که امروز وجوددارد درباره واردکنندگانی است که در مهلت مقرر کار ترخیص کالا‌های خود را انجام نداده اند؛ این کالا‌ها شامل حدود یک هزار خودرو می‌شود.

دژپسند گفت: از نظر قانون و مقررات مقصر باقی مانده بیش از یک‌هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور وجود دارد واردکنندگان آنها هستند که در مهلت پیش بینی شده، اقدام به ترخیص نکرده‌اند و از جانب نهاد‌های حکومتی نیست. ترخیص برخی کالا‌های دیگر نیز نیازمند دستور قضایی است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره کالا‌هایی که اظهارنامه گمرکی ندارند، گفت: کالا‌های گروه چهار که واردات آنها ممنوع بوده، کالا‌هایی که ثبت سفارشی نشده و همچنین کالا‌هایی که منشاء ارزی آنها تامین نشده است از جمله کالا‌هایی هستند که همچنان در پایانه‌های باری و گمرکات قرار دارند؛ بنابراین اظهارنامه گمرکی برای آن‌ها پرنشده و بر این اساس کلمه رسوب به آنها اطلاق نمی‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.