سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت هفته گردشگری

اعزام خودروی موزه سیار عروسکی از مشهد به ترکیه/ عروسک هایی که مروج فرهنگ صلح و دوستی هستند

خودرو موزه سیار با نام «سفیران صلح» از مشهد مقدس حرکت خود را به مقصد شهر وان در کشور ترکیه آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی دراین باره گفت: هدف از این سفر ترویج فرهنگ صلح و حفظ میراث فرهنگی است و این موزه سیار در نمایشگاه گردشگری شهر وان حضور خواهد داشت.

مکرمی فر ادامه داد: محتوای موزه با توجه به موضوع گردشگری عروسک‌های قاشقی صلح انتخاب شده و نمایش‌های عروسکی با موضوع گردشگری خواهند داشت

او گفت: تاکنون موزه سیار از طریق مسیر‌های ریلی، دریایی، هوایی و زمینی در سطح ملی به شهر‌های مختلف در استان‌های خراسان رضوی، تهران، بوشهر، جزایر خارک و کشور‌های آفریقایی گینه، نیجریه، نیجر، ساح عاجل، غنا، اسپانیا، قرقیزستان، گرجستان، آلمان و مالزی سفر کرده است.

رئیس میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: موزه سیارخانم سوسن نیکذات از سوی ایکوم در ایران به عنوان سفیر صلح کودک و نوجوان انتخاب شده است. این موزه در هر کشور دو عروسک قاشقی به نام‌های ایران و آریا به موزه کودک آن کشور تقدیم می‌کند.

مکرمی فر ادامه داد: فعالیت موزه سیار در کشور‌ها با هدف ترویج دوستی و تعامل ایران با دیگر کشور‌ها است و این موزه معمولا در نمایشگاه‌ها، مدارس، بیمارستان ها، خانه معلولین، پژهشگاه‌ها و مهدکودک‌ها حضور دارد.
 
 

اهدای عروسک های ایران و آریا به موزه کودک سایر کشورها

 
 
انتهای پیام//م.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.