سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت انار از باغات استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت انار از باغات استان، گفت : امسال ۶۱۰۰ تن انار در استان تولید شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات انار استان کرمانشاه را ۸۹۶ هکتار اعلام کرد و گفت : ۷۶۶ هکتار از این باغات بارور هستند و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

او افزود : بیشترین باغات انار استان کرمانشاه به ترتیب در شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب و جوانرود با سطوح ۶۴۵، ۲۳۰ و ۹۱ هکتار قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متوسط عملکرد باغات انار در استان کرمانشاه را هشت تن در هکتار عنوان کرد و گفت: برآورد می‌شود امسال ۶۱۰۰ تن انار از باغات استان برداشت شود.

زارعی ارقام انار باغات استان را شامل "ملس ساوه"، "سوری"، "قمی"، "دانه قرمز" و دو رقم بومی شهرستان پاوه و قصرشیرین که با رقم شاروان شناخته می‌شود، عنوان کرد.

زارعی با اشاره به آغاز برداشت انار در باغات استان، گفت: برداشت محصول تا اواخر آبان ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

این مسئول در ادامه اشاره‌ای هم به شرایط لازم برای توسعه باغات انار داشت و گفت: باغات انار در هر جایی که در آمار ۱۰ ساله خود دمای منفی ۱۵ درجه را نداشته باشد، قابلیت کشت و توسعه دارد .

 

 

انتهای پیام/د

۷۶۶ هکتار از باغات انار بارور هستند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.