سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الگوبرداری یزدی‌ها از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: نیک اندیشان یزدی در بازدیدی، از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز الگوبرداری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد به همراه مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز و دیگر مسئولین مربوطه از چند پروژه فرهنگی، عمرانی، ورزشی، بازدید کرد.

در این بازدید سید علی مشتاقیون معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد در سخنانی گفت: تنوع فعالیت‌ها و طرح‌های اجراشده و در دست اجرا اعم از طرح‌های عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی بخصوص طرح سرا‌های فرهنگ مهربانی در حمایت از اقشار نیازمند و جذب انواع کمک‌های شهروندان، بسیار شایسته و قابل‌تقدیر است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه چند سال از عمر مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز می‌گذرد، اما این مجمع به‌خوبی توانسته در حوزه شهری و در بحث امور خیر ظرفیت خیرین را در حوزه شهری نشان دهد و دسترسی به این مهم نتایج کار این مجمع است.

مشتاقیون با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته ۷۰ درصد کارکرد امور وقف در حوزه خدمات شهری به کار گرفته می‌شد اظهار داشت: در یزد ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال گذشته شهروندان عمدتاً در کار خیر نقش داشتند ازجمله فعالیت خیرین در حوزه شهری درختکاری، احداث مساجد، ساخت آب‌انبار بود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد بیان کرد: فضای حاکم در بین فعالان و مکان‌های مرتبط با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز بسیار معنوی و فرهنگی که حائز اهمیت است.

او گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از تجربیات مؤثر مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز بتوانیم هرچه زودتر شاهد چنین مجمعی در شهر یزد باشیم.

سید عبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نیز با بیان اینکه رسالت اصلی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: مردم نیک‌اندیش شیراز ۱۶۰ هزار نفر ساعت در طرح ترافیک، فضای سبز، سرا‌های فرهنگ مهربانی، سرای یار مهربان وقت خود را وقف کرده‌اند.

او در خصوص سرا‌های فرهنگ مهربانی این‌چنین نقل کرد: در چند سال اخیر شهروندان نیک‌اندیش شیرازی ۴۲۰ هزار قلم کالا به سرا‌های فرهنگ مهربانی اهدا کرده‌اند.

دستغیب در ادامه افزود: مجمع خیرین این بستر را فراهم کرد تا در راستای نیاز‌های شناخته‌شده شهر خیرین با توجه به علایق و سلایق خود نسبت به برآورد آن نیاز‌ها مشارکت کنند.

در پایان به رسم یادبود تندیس نشان مهربانی به معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد اهدا شد.
انتهای پیام/م

راه اندازی مجمع خیرین شهرساز وفرهنگ ساز در یزد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.