سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلنگ زنی نخستین پارک ورزشی کشور در پاسارگاد

با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، نخستین پارک ورزشی کشور در محله علی‌آباد شهرستان پاسارگاد کلنگ زنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس در مراسم کلنگ زنی پارک ورزشی در محله علی‌آباد شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه دولت گام‌های بزرگی را در راستای توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار برداشته و با اشاره به تأکید استاندار فارس مبنی بر تداوم روند اجرای عدالت اجتماعی در تأمین زیرساخت‌های ورزشی افزود: تا پیش‌ازاین جوانان در مناطق کم برخوردار و روستایی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ورزشی، کمترین بهره را می‌بردند، درحالی‌که فراهم‌سازی بستر‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق و احیای بازی‌های محلی و بومی این مناطق می‌تواند نقشی اساسی در توسعه ورزش و همچنین سلامت افراد ایجاد کند.

او با اشاره به سیاست کلی دولت مبنی بر جلوگیری از روند مهاجرت روستاییان به شهر گفت: پایین بودن سرانه زیرساخت‌های ورزشی و کم‌توجهی به موضوع، بروز بی‌توازنی و بی‌عدالتی، موجب محرومیت جوانان روستایی و شهرستانی از تفریح‌های سالم و مهاجرت به شهر‌ها شده است.

دبیر شورای عالی ورزش استان افزود: توجه به ورزش برای رسیدن به نشاط و تندرستی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است که با جدیت ویژه‌ای توسط اداره کل ورزش و جوانان و با تأکید استاندار فارس مورد پیگیری قرارگرفته و در شاکله‌های شهرستان‌ها و روستا‌های استان نمود پیداکرده است.

کامیاب ورزش را مهم‌ترین عامل در افزایش نشاط اجتماعی و مقابله با انحراف‌های اجتماعی دانست و بابیان اینکه در این خصوص باید به اهمیت موضوع تقویت ورزش در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار نگاه ویژه داشت، از حمایت‌های فرماندارشهرستان پاسارگاد از حوزه ورزش تقدیر کرد و گفت: ورزش در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار باید به شکلی اصولی و هدفمند پیگیری شود.

به اعتقاد او، توسعه ورزش در این مناطق علاوه بر ایجاد نشاط و شادی اجتماعی عاملی برای شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های نهفته فراوان در این مناطق می‌شود.

گفتنی است در این مراسم که با حضور فرماندار شهرستان پاسارگاد، امام‌جمعه و تنی چند از مقامات محلی برگزار شد کلنگ احداث اولین پارک ورزشی کشور به زمین زده شد.

پارک ورزشی علی‌آباد که قرار است با سبک و سیاقی جدید برای اولین بار در استان و کشور احداث شود با اعتباری بالغ به ده میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی احداث و قرار است تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

همچنین در این سفر با حضور مدیرکل ورزش و جوانان یک سالن بیلیارد نیز که توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت راه‌اندازی شده است، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/م

احداث نخستین پارک ورزشی کشور در پاسارگاد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.