سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی:

۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است

رضا جعفری با بیان اینکه اورژانس اجتماعی توانسته تاثیرگذاری بسزایی را در سطح جامعه داشته باشد گفت: ۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا جعفری مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی سمنان با بیان اینکه ۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است گفت: اورژانس اجتماعی با هدف کاهش معضلات اجتماعی در شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت سطح کشور فعالیت دارد.

او با بیان اینکه اورژانس اجتماعی توانسته تاثیرگذاری بسزایی را در سطح جامعه داشته باشد افزود: از زمانی که این طرح اجرا شده میزان شناسایی و برخورد با آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته است برای مثال در سال ۹۷ شناسایی معضلات اجتماعی نسبت به سال قبل از آن ۲۵ درصد افزایش یافته که نشان از تاثیرگذاری اورژانس اجتماعی دارد.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه راه اندازی اورژانس اجتماعی کشور مردم را نیز نسبت به مسائل حوزه آسیب‌های اجتماعی حساس‌تر می‌کند، گفت: در بسیاری حوزه‌ها مشارکت مردم سبب شده تا جلوی یک معضل اجتماعی گرفته شود.

جعفری تصریح کرد: معضلاتی مانند کودک و همسرآزاری در درون کانون خانواده رخ می‌دهد لذا آمار دقیقی از آن در دست نیست و تنها می‌توان برای کنترل آسیب، خدمات اورژانس اجتماعی را توسعه داد.

او در ادامه با بیان اینکه ۱۱۰ مرکز کودک و خانواده در کنار خانه امن و مرکز ندای مهر در سطح کشور به افراد قربانی معضلات اجتماعی خدمات می‌دهند تاکید کرد: این مراکز زیر نظر بهزیستی با مشارکت و حمایت سازمان‌های مردم نهاد و خیران در کشور فعال هستند و همچنین ۲۰ مرکز غیردولتی و هفت مرکز دولتی در خصوص خانه‌های امن در کشور وجود دارد که این مکان، ویژه نگهداری زنان در معرض خشونت و فرزندانشان محسوب می‌شود.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این زیرساخت‌ها جدای ۲۲ خانه ندای مهر غیر دولتی و ۳۰ خانه سلامت دولتی ویژه دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی و یا دختران فراری است که در سطح کشور وجود دارد.

انتهای پیام / ر

فعالیت اورژانس اجتماعی در شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در کشور

برچسب ها: بهزیستی ، اورژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.