سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار سمنان:

پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان سمنان به ۹۰ درصد رسید

حشمت‌الله عسگری گفت:در پرداخت تسهیلات رونق تولید سال۹۷ شاهد تحقق سهم ۹۰ درصدی در سطح استان بودیم که امسال نیز این روند در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در یک‌صد و هشتاد و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سمنان به میزبانی استانداری ضمن با بیان اینکه در سال گذشته از مجموع یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات رونق تولید در نظر گرفته‌شده برای استان، نزدیک به یک هزار میلیارد تومان پرداخت شد، گفت: در پرداخت تسهیلات رونق تولید سال۹۷ شاهد تحقق سهم ۹۰ درصدی در سطح استان بودیم که امسال نیز این روند در حال انجام است.

او بابیان اینکه طرح رونق تولید با نگاه تأمین سرمایه در گردش و رفع مشکلات تولیدکنندگان، یکی از مسائل جدی است که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دنبال می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد چشم‌گیری درزمینهٔ تسهیلات رونق تولید بوده‌ایم که این امر البته نیازمند هم‌افزایی بین تمام دستگاه‌های ذی‌ربط و عضو ستاد رفع موانع تولید و به‌خصوص بانک‌ها است.

رشد خوب میزان تسهیلات بهین یاب ویژه واحد‌های تولیدی مشکل‌دار 

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه در سال ۹۶ کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب ویژه واحد‌های تولیدی مشکل‌دار در سطح استان پرداخت شد، تأکید کرد: این میزان در سال ۹۷ و ۹۸ به بیش از دو برابر افزایش یافت که رشد خوبی محسوب می‌شود.

عسگری بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون واحد‌های تولیدی برای دریافت ۸۰۰ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات طرح رونق تولید به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند و این در حالی است که هنوز نیمی از سال باقی‌مانده است.

او بابیان اینکه در روز‌های اخیر دستورالعمل تسهیلات تبصره ۱۸ بند الف قانون بودجه نیز ابلاغ‌شده و متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند، بیان کرد: در بخش صنعت بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از همین تبصره قانونی به استان سمنان سهمیه داده‌شده که ۴۸ میلیارد تومان از آن تاکنون پرداخت و در بخش کشاورزی نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ و ۹ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

معاون استاندار سمنان همچنین گفت: پروسه پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ بند الف قانون بودجه، با توجه به اینکه سه درصد یارانه نیز به آن اختصاص‌یافته، به‌سرعت در سیستم بانکی در حال پرداخت است و علی‌رغم تمامی‌محدودیت های‌موجود در استان خوشبختانه در حوزه منابع بانکی، شاهد همراهی خوبی هستیم.

عسگری بابیان اینکه در راستای تقسیط بدهی‌های مالیاتی واحد‌های تولیدی و مشوق‌های سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر بخشودگی جرایم در راستای بهبود هرچه بیشتر و تقویت تولید نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است اظهار داشت: بدهکاران مالیاتی اگر تا پایان مهر بتوانند تسهیلات خود را ابلاغ کنند، متناسب با زمان مراجعه، تا سقف ۱۰۰ درصد از بخشودگی جرائم برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام / م

 

برچسب ها: استانداری ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.