سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛

سیاست سلبی برای استفاده شهروندان از خودرو نداریم/ تبدیل خیابان‌های مناطق ۲۲ گانه پایتخت به خیابان کامل

پورسیدآقایی گفت: در مسیر توسعه پیاده‌راه و احداث خیابان کامل، هر ساله یک خیابان در مناطق ۲۲ گانه پایتخت به خیابان کامل بدل می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم روز جهانی بدون خودرو و پیوستن تهران به کمپین بین‌المللی حمل‌ونقل پاک در جمع خبرنگاران، گفت: مدیریت شهری نه می‌خواهد ماشین‌های پایتخت را کم کند و نه می‌خواهد معبری اضافه کند، زیرا در پایتخت معابر خوبی داریم که زیر بار ترافیک خودرو‌ها قرار دارد.

او با اشاره به تبدیل خیابان‌های مطهری و بهشتی به خیابان کامل و توسعه پیاده‌راه آن، افزود: توسعه پیاده‌راه و ایجاد خیابان‌های کامل جزء برنامه‌های مدیریت شهری است و طبق برنامه باید هر ساله یک خیابان کامل با توسعه پیاده‌راه به پایتخت ارائه شود که در منطقه ۲۰ پایتخت اولین خیابان کامل افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری شهروندان قرار می‌گیرد.

افزایش ظرفیت ۵۴ درصدی مترو در پایتخت

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کاهش سرفاصله حرکت قطار‌های مترو در تهران، گفت: با افزایش ظرفیت ۵۴ درصدی مترو در پایتخت، توانستیم میزان سرفاصله رسیدن قطار در خطوط مترو را به ۳ و نیم دقیقه کاهش دهیم و در سال گذشته نیز شهروندان نزدیک به ۴ هزار سفر درون شهری خود را با استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی که مدیریت شهری برای آن‌ها در نظر گرفته بود، انجام دادند.


بیشتر بخوانید: بهره‌مندی ۴ هزار نفری شهروندان تهرانی از دوچرخه‌های اشتراکی/ لزوم ایجاد محدودیت‌ استفاده از خودرو شخصی برای پایتخت نشینان


پورسیدآقایی تأکید کرد: در ۸ ماهه اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی توانستیم از آزادسازی ۱۴ تن کربن در هوای پایتخت جلوگیری کنیم که اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت، این ۱۴ تن کربن در هوای پایتخت آزاد می‌شد.

او تأکید کرد: ما برای استفاده شهروندان از خودرو شخصی سیاست سلبی نداریم و در کنار افزایش ظرفیت مترو و توسعه بی‌آرتی باید محدودیت تردد خودرو نیز داشته باشیم و این جزء سیاست‌های جهانی است که برای کاهش تردد خودرو‌ها از آن استفاده می‌شود و به عنوان یک ابزار اقتصادی نیز به آن نگاه کنیم.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال باشگاه خبرنگاران جوان که وضعیت ترافیک پایتخت در دومین روز از ماه مهر به چه شکل بود؟، گفت: طبق گزارش‌های فرماندهان پلیس راهور، امروز ترافیک خوبی داشتیم و دیروز نیز بعدازظهر ترافیک داشتیم که با مدیریت صحیح در کوتاه‌ترین زمان ممکن خاتمه پیدا کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.