سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران مطرح کرد؛

پیوستن به کمپین بین‌المللی حمل‌ونقل پاک باعث ارتقاء رتبه تهران می‌شود

حناچی گفت: حضور در کمپین‌هایی همچون حمل و نقل پاک موجب ارتقا رتبه تهران در بین پایتخت‌های جهان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه روز جهانی بدون خودرو و پیوستن ایران به کمپین بین‌المللی حمل‌ونقل پاک با اشاره به اینکه UNDP نمایندگی اروپا است، در جمع خبرنگاران گفت: در روز جهانی بدون خودرو شاهد پیوستن پایتخت به کمپین بین‌المللی حمل‌ونقل پاک هستیم.

او افزود: در ابتدا گزارشی از برنامه‌های مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک ارائه شد و در انتهای توافق‌نامه‌ای به امضاء رسید.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال باشگاه خبرنگاران جوان که پیوستن پایتخت به کمپین بین‌المللی حمل‌ونقل پاک چه دستاورد‌هایی را برای مدیریت شهری در آینده به دنبال دارد؟، گفت: باید بدانیم در هر صورت امروز بسیاری از شهر‌های دنیا به این کمپین ملحق شدند تا در مسیر کاهش استفاده از خودرو شخصی و توسعه محور پیاده تلاش کنند و این جریان، جریانی جهانی است و این اصلی‌ترین راه کاهش آلودگی هواست و مسیری است که ما آن را انتخاب کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید: وضیعت آلودگی هوای تهران در روز جهانی بدون خودرو بدتر از همیشه بود


حناچی تصریح کرد: ما امروز وقتی در چنین کمپین‌هایی حضور داشته باشیم، آنگاه شاهد خواهیم بود که وضعیت پایتخت در ربته‌بندی جهانی ارتقاء پیدا می‌کند و در آینده نیز اطلاعات ما به درستی به این کمپین و دیگر کمپین‌ها گزارش خواهد شد که در نهایت گزارش اطلاعات و عملکرد موجب افزایش ارتقاء شهر تهران و رتبه‌بندی آن در بین دیگر شهر‌ها می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چه زمانی تهران آماده برگزاری روز جهانی بدون خودرو و داشتن یک روز پاک است، گفت: با استناد به ضرب‌المثل «کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من»، گفت: ما هرگاه تصمیم بگیریم صبح بدون استفاده از خودرو شخصی به محل کار و فعالیت خود برویم، آنگاه می‌توانیم شهری پاک و هوایی تمیز داشته باشیم.

انتهای پیام/

ضرورت پیوستن در کمپین حمل و نقل پاک برای ارتقا رتبه پایتخت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.