سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کل دادگستری قزوین :

عفاف و حجاب ضرورتی عقلانی

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: عفاف و حجاب ضرورتی عقلانی است و همه موظف به ترویج آن هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی ریس کل دادگستری استان قزوین در نشست با انجمن بانوان حقوقدان با موضوع عفاف و حجاب افزود: حجاب قبل از آنکه یک ضرورت شرعی باشد یک ضرورت عقلانی است و همه در ترویج آن وظیفه دارند.

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی حاصل بی توجهی مسولان است گفت: با برنامه‌های فرهنگی و اصلاح و اجرای قوانین می‌توان معضلات اجتماعی را کاهش داد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه با اشاره به مزایا و معایب فضای مجازی بر برنامه ریزی برای کاهش فساد و جرم در این فضا تاکید کرد.

او با اشاره به دغدغه بانوان حقوق دان در زمینه عفاف و حجاب افزود: درست است که موانع زیادی در این زمینه وجود دارد، اما این جمع با ابتکار فرهنگی، حقوقی و قضایی می‌تواند مروج عفاف و حجاب باشد.

حجت الاسلام قدرتی با تاکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در کنار کار فرهنگی باید به وظایف قانونی خود عمل و با اخلاق نیکو و حفظ آبروی افراد امربه معروف و نهی از منکر کرد.

قاسمی دادستان قزوین هم در این نشست گفت: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه تلاش‌ها دو موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر و حجاب مورد غفلت قرار گرفته است.

قاسمی افزود: قوانین باید بروز شوند و برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید مثل یک خانواده رفتار کرد.

دادستان ادامه داد: باید دلایل مختلف بدحجابی را در جامعه بررسی کرد و بدانیم که بخشی از بدحجابی‌ها به دلیل جهل و بخشی دیگر بازخورد مشکلات دیگر جامعه است که فرد اعتراض خود را در عناد با حجاب نشان می‌دهد.

مدیر انجمن بانوان حقوقدان هم در این نشست گفت: باید فرهنگ عفاف و حجاب را از مهدکودک‌ها آعاز کرد.

او افزود: می‌توان با نصب تبلیغات در سطح شهر و الگو سازی‌های مناسب، جوانان را به حجاب دعوت کرد و ضرورت و اهمیت آنرا بیان کرد.

دیگر اعضای این انجمن هم راهکار‌های خود را برای ترویج فریضه عفاف و حجاب وتصویب و اصلاح برخی از قوانین در این زمینه بیان کردند.

انتهای پیام/ک

عفاف و حجاب ضرورتی عقلانی است و همه موظف به ترویج آن هستند

برچسب ها: دادگستری ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.