سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیر سازی ۲۵۰۰ تن سیب در نهاوند

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان نهاوند از ذخیر سازی ۲ هزار و ۵۰۰ در سردخانه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی کمالی‌نژاد سرپرست جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت:  با آغاز فصل برداشت سیب به منظور ثبات در بازار عرضه و تقاضا، افزایش ماندگاری میوه و سودآوری برای کشاورزان  سیب تولیدی شهرستان در سردخانه ذخیره سازی می شود.

او با اشاره به اینکه سردخانه های شهرستان نهاوند آماده پذیرش ۲ هزار و ۲۰۰ تن انواع سیب از کشاورزان است گفت: هدف از ذخیره سازی محصولات کشاورزی  عرضه خارج از فصل و توزیع متوازن در بازار است.

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان نهاوند افزود:  رعایت اصول صحیح در مرحله برداشت، جور کردن، حمل به سردخانه، در طول مدت نگهداری و هنگام خروج میوه از سردخانه موجب حفظ هر چه بیشتر تازگی محصول خواهد شد.

کمالی‌نژاد ادامه داد: این آئین کار در مورد ارقامی از سیب که در شهرستان تولید شده و دارای قابلیت نگهداری خوب یا متوسط هستند، قابل اجراست و می ‏توان آن‌ها را از ۲ تا ۹ ماه در سردخانه نگهداری کرد.

او  با بیان اینکه اصول و روش نگهداری سیب تازه در سردخانه به دو صورت انجام می‌گیرد، عنوان کرد: در روش اول نگهداری در دمای ۳ درجه به منظور کم و محدود کردن تنفس و سایر فعالیت‌های حیاتی میوه، کم و محدود کردن فعالیت باکتریها، قارچ‏ها شامل کپک‌ها و مخمر‌ها و جلوگیری از فساد میوه و همچنین جلوگیری از تغییرات سریع کیفی میوه از جمله تغییر رنگ، رسیدگی بیش از حد و آردی و نرم شدن میوه انجام می‌شود.

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در روش دوم نگهداری در رطوبت نسبی و بالا به منظور کاهش تبخیر شدید و حفظ طراوت میوه، خارج کردن یا بی اثر کردن گاز‌های فرار ناشی از فعالیت حیاتی سیب و همچنین نگهداری آن در سردخانه‏‌هایی که دارای آتمسفر کنترل شده هستند، می‏ تواند مدت نگهداری بعضی از ارقام سیب را طولانی ‏تر کند.

انتهای پیام/د.ا

آغاز ذخیره سازی سیب در نهاوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.