سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت میگو از مزارع پرورشی چوئبده

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات خوزستان از آغاز فصل برداشت میگوی پرورشی در مزارع چوئبده آبادان خبرداد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، کورش میرزایی معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات خوزستان گفت: در سال جاری ۱۷ مزرعه در وسعت ۱۸۷ هکتار مفید زیر کشت میگو پرورشی قرار گرفت و پرورش دهندگان در این سطح میگو برداشت می‌کنند.

او افزود: میگوهای تولیدی خوزستان از نوع وانامی است که رشد سریع، بازماندگی بالا و مقاوم بودن به بیماری‌ها از مهمترین ویژگی‌های اینگونه است.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات خوزستان با بیان اینکه افزایش هزینه‌های تولید و بروز بیماری لکه سفید در بخشی از استخرها در کاهش برداشت میگوی پرورشی تاثیرگذار بوده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن میگو از مزارع پرورشی چوئبده آبادان برداشت شود .

میرزایی ادامه داد: میگوی تولیدی در مجتمع پرورش میگو چوئبده به علت عدم استفاده از آنتی بیوتیک و مواد شیمیایی در طول دوره پرورش، دارای کیفیت و بازارپسندی بالایی جهت صادرات است.

او گفت‌: برداشت میگو از مزارع پرورشی چوئبده آبادان تا نیمه مهرماه سال جاری ادامه دارد.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات خوزستان افزود: همچنین در سال جاری با حمایت‌های شیلات خوزستان و در راستای ایجاد تنوع گونه‌ای و ایجاد رونق تولید و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مجتمع چوئبده، تعداد ۱۴ مزرعه در سطحی معادل ۷۸ هکتار نسبت به پرورش ماهی سی باس اقدام کردند.

میرزایی گفت: برآورد می‌شود حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن از این گونه تجاری برداشت و به بازارهای داخلی و خارجی ارائه شود.

انتهای پیام/ د

  آغاز فصل برداشت میگوی پرورشی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.