سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیر بار ستم رفتن و زندگی با ذلت در کلام امام حسین (ع)

در این مطلب حدیثی ارزشمند از امام حسین(ع) درباره مرگ در راه احیاء حق را بخوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امام حسین علیه‌السلام فرمودند: جایگاه من جایگاه کسی که از مرگ بهراسد، نیست. چقدر مرگ در راه رسیدن به عزّت و احیای حق سبک و راحت است. مرگ در راه عزت، جز زندگی جاوید نیست و زندگی با ذلت جز مرگی فاقد حیات نیست. آیا مرا از مرگ می‌ترسانی؟ تیرت به خطا رفته است و گمانت تباه است! من کسی نیستم که از مرگ بهراسم.
منش من بزرگ‌تر از این است و همّت من عالی‌تر است از آن که از ترس مرگ، به زیر بار ستم روم؛ و آیا بر بیش از کشتن من توانایی دارید؟
آفرین و درود به مرگ در راه خدا، اما شما قادر به نابودی عظمت من و از بین بردن عزت و شرافتم نیستید! پس در این صورت باکی از کشته شدن ندارم.

متن حدیث:

لیْس َ شَأنی شأن مَن ْ یَخاف ٌ الْمَوْت، ما اهْوَن الْمَوْت عَلَی سَبیل نِیْل ِ الْعِزّ و إحْیاء الْحَق ّ، لَیْس َ الْمَوْت فی سَبیل الْعِزّ إلاّ حَیاة ً خالِدَة ً، وَ لَیْسَت ْ الْحَیاة ُ مَع َ الذُّل ّ إلاَّ الموت الذی لاحَیاة َ مَعَه ُ، افَبالْمَوْت تُخَوِّفُنی؟ هَیْهات ْ، طاش َ سَهْمُک َ، وَ خاب َ ظَنُّک! لَسْت ُاَخاف ُ الْمَوْت.
إن َّ نَفْسی لاکْبَرُ مِن ذلک و هِمَّتی لاَعْلی مِن ْ ان ْ احْمِل َ الضَّیْم َ خَوْفاً مِن َالْموت.
و هل تَقْدِروُن علی اکثر مِن ْ قَتْلی؟ مَرْحَباً بِالْقَتْل ِ فی سَبیل الله؛ ولکنّکم لاتقدرون عَلی هَدْم ِ مَجْدی وَ مَحْوِ عِزّی وَ شَرَفی، فإذاً لااُبالی بالقتل.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

برچسب ها: ائمه اطهار ، احادیث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.