سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل؛

روحانی و مکرون در مورد مهمترین مسائل دوجانبه گفت‌وگو کردند

رؤسای جمهور ایران و فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه درباره جزئیات تلاش‌های فرانسه و سایر طرف‌های باقیمانده در برجام برای حفظ و اجرای تعهدات این توافق به عنوان توافقی چندجانبه و بین المللی رایزنی و بر توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تهران – پاریس تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: ملت ایران در فشار جنگ بزرگ ظالمانه قرار دارد 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و امانوئل مکرون عصر سه شنبه به وقت محلی نیویورک در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد علاقه ایران و فرانسه، شرایط حساس منطقه و ابتکار جدید روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" تبادل نظر کردند و بر عزم خود برای توسعه روابط و همکاری در عرصه‌های مختلف دو جانبه و بین المللی تاکید کردند.

آقای روحانی در این دیدار ضمن تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف‌های برجام و از جمله فرانسه برای حفظ این توافق مهم بین المللی بعد از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن؛ بیانیه امروز کشور‌های فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام زنی بی اساس به جمهوری اسلامی ایران عنوان و از آن انتقاد کرد.

امانوئل مکرون نیز در این دیدار ضمن استقبال از طرح روحانی برای امنیت منطقه، به تشریح تلاش‌های فرانسه برای کمک به اجرای برجام پرداخت و همکاری اروپا با سایر طرف‌های این توافق به ویژه روسیه و چین را ضروری دانست.

رئیس جمهور فرانسه تعامل و گفت‌وگو با ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه و نیز تداوم روابط سازنده پاریس - تهران تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدار روحانی با رئیس جمهور فرانسه در نیویورک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
درباره مهمترین مسائل گفتگو کردن!؟
عقل میگه اگه یه مسئول مهمترین مسائل رو تشخیص بده و انتخاب درست داشته باشه حاصلش حل مسائل هستش ...ببینین الان اوضاع مردم فرانسه چجوریه؟چون رئیس جمهورش انتخاب درست نداره و اولویت ها رو نمیشناسه .
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
کشورهای بی اراده‌ای مثل آلمان، انگلیس و فرانسه که به تعهدات برجامی خود نمی‌توانند عمل کنند نباید حتی مذاکره کرد.
در آینده باید با کسانی مذاکره کرد که به تعهد خود پایبند بودند مثل چین و روسیه و در صورت برگشت به برجام با آمریکا.
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
سلام : مکرون که حالا به نمایندگی از غرب و آمریکا می خواهد حداقل حرکت ایران در کاهش تعهدات را متوقف کند و در این راه جز مکر، نیرنگ، اغفال و وعده سراب دادن به مسئولین ایرانی ماموریتی ندارد. ای مسئولین ایرانی و ای رئیس جمهور محترم : دست بردارید از این غربیهای عهد شکن. ما در همسایگی خودمان 500میلیون جمعیت داریم به طراحی نقشه راه برای صادرات به این جمعیت عظیم و درآمد صادارتی هنگفت فکر کنیم نه به غرب که همواره فکر منافع خود و فلاکت کشورهای جهان اسلام مخصوصا ایران هستند.
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
آقای روحانی برجامی که منافع کشور را از همان ابتدا محقق نکرد بدرد چی میخوره
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
آقای روحانی از طرفهای امریکایی و اروپایی چه خوش قولی دیدی که هنوز زمزمع مذاکره وگفتگو میکنید مگر این که.....
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
سلام : مکرون که حالا به نمایندگی از غرب و آمریکا می خواهد حداقل حرکت ایران در کاهش تعهدات را متوقف کند و در این راه جز مکر، نیرنگ، اغفال و وعده سراب دادن به مسئولین ایرانی ماموریتی ندارد. ای مسئولین ایرانی و ای رئیس جمهور محترم: دست بردارید از این غربیهای عهد شکن. ما در همسایگی خودمان 500میلیون جمعیت داریم به طراحی نقشه راه برای صادرات به این جمعیت عظیم و درآمد صادارتی هنگفت فکر کنیم نه به غرب که همواره فکر منافع خود و فلاکت کشورهای جهان اسلام مخصوصا ایران هستند.
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
بعد از بیانیه توهین آمیز سران کشورهای اروپایی، رییس ما ! باید بیدرنگ این ملاقات نمایشی و از هر نظر بی‌حاصل را لغو میکرد. این روش دیپلماسی ما را از نفوذ به جامعه معترض فرانسه و همراهی با جنبش های ضد سرما‌یه داری نیز محروم میکند. روسیه و چین را در همکاری با ایران دچار تزلزل میکند. و نهایتا خطر از دست رفتن تمام اعتباری را که به حرمت خون شهدا در منطقه کسب شده را بدنبال خواهد داشت.
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
مکرون توافق قبلی را اجرا نکرده خواهان توافق جدید است
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
حداقل برخورد و عکس‌العمل دولت در قبال بیانیه دیروز آلمان، فرانسه و انگلیس این بود که دیدارش با مکرون مکار رو کنسل کنه که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. یاد ریاست آقای جلیلی بر شورای امنیت ملی بخیر که شرط مذاکره رو حذف فرانسه گذاشته بود و فرنسوی ها دست و پا میزدند دوباره بیان تو گروه مذاکره کننده.
محمد
۰۹:۰۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
واقعا معلوم نیست با این همه مسائل و مشکلاتی که غربی ها برای ما درست کردند خندیدن آقای روحانی و ظریف چه معنی داره. در تمام جلسات و در طول جلسه اینها دارند میخندند.
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
علی برکت الله