سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه مجمع عومی سازمان ملل؛

ظریف احتمال دیدار روحانی با ترامپ را قاطعانه رد کرد

وزیر خارجه ایران احتمال دیدار «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را «قاطعانه» رد کرده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران احتمال دیدار «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را «قاطعانه» رد کرده است.

«کانور فینگان»، خبرنگار ای‌بی‌سی‌نیوز در حساب کاربری‌اش در توئیتر گفت که ظریف در گفتگو با یک خبرنگار دیگر این رسانه (بن گیتلسون)، قاطعانه احتمال دیدار ترامپ و روحانی را رد کرده است.

«بن گیتلسون» هم در توئیتر نوشته است: «محمد جواد ظریف هنگام خروج از ساختمان سازمان ملل گفت که دارد برای آوردن روحانی به فرودگاه می‌رود. پرسیدم "آیا ایشان با رئیس‌جمهور ترامپ دیدار خواهند کرد"؛ ظریف با قاطعیت گفت: "خیر".»

لحظاتی قبل‌تر، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در اجلاس تغییرات اقلیمی گفت که به صورت جداگانه با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران دیدار خواهد کرد.

ماکرون گفت امروز به صورت غیررسمی با ترامپ صحبت کرده و فردا بار دیگر با او ملاقات خواهد کرد. رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه گفت امشب با روحانی دیدار می‌کند.

در همین راستا ارسال نشانه‌های متناقض از سوی دونالد ترامپ برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران امروز هم ادامه یافت.

رئیس جمهور آمریکا امروز در تازه‌ترین موضع‌گیری در پاسخ به سوالی درباره امکان دیدار با روحانی گفت: «خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد.»


بیشتر بخوانید: تنها شانس آمریکا برای مذاکره، پایبندی به قانون است


رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته گفته بود که آماده است تا طرح پیشنهادی ایران برای ایجاد ثبات و آرامش در منطقه خلیج فارس را بشنود.

این در حالی است که ترامپ سه‌شنبه هفته پیش درباره احتمال دیدار با روحانی گفته بود: «من هیچوقت چیزی را منتفی نمی‌دانم، ولی ترجیح می‌دهم با او ملاقات نکنم.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
به نظر بنده هر گونه مذاکره در این شرایط حساس حماقت محضه.ملت ما هیچ وقت رفتارهای حقارت آمیز دولتمردان امریکا را در برخورد با ما از یاد نخواهند برد.ملاک همون حرف رهبره که میگه تنها راه نجات از این وضعیت تکیه به نیروهای متخصص و جوان و نخبه داخلیه.خدا وکیلی عندالله و عند الرسول کی با امریکا معامله کرده و سود برده که حالا ما بخوایم با این شیطان و روباه مکار معامله و مذاکره کنیم و وضعمان بهتر شود.آدم عاقل هیچوقت دست نیاز به طرف دشمنش دراز نمی کند.مسءولان باید بدانند که ذات و سرشت گرگ درنده گی است حتی اگر در پوست گوسفند باشند.
با تمام وجود مرگ بر امریکا
مرگ بر سازشگر
MOSTAFA
۲۳:۰۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
این ترامپه دیونه است به خدا.فردا میره میچسبه به در سازمان ملل تا روحانی بیاد ردشه باهاش عکس بگیره.
رسول
۲۳:۰۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
منظورش راهروهای پشتی نیست.چون ترامپ یکدفعه ممکنه ظاهر بشه.
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
هیچ مذاکره ای قابل قبول نیست
انقلابی
۲۲:۴۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
اگر چند سال پیش میشد قاطعانه میپذیرفت پون نزدیک انتخابات به ضرر اصلاح طلب ها ست دیگه
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
شايد ترامپ تحريما ورداشت اونوقت بايد دوباره نوشتن برجام جديد رو شروع كنيم
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
امیدواریم اقای روحانی از موضع قدرت با طرفها دیدار کند
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
خدایا ماها که صدامون به جایی نمیرسد وکاری از دستمون نمیاد که جلوی ملاقات روحانی با ترامپ رو بگیریم . با توجه تمایل آشکار وپنهان برای مذاکره ودیدار با ترامپ ، خوف این است که دوباره اشتباه کنند
خدایا تو را به اون لحظه ای که کمک کردی تا انصارا... یمن با بمباران قلب اقتصادی خاندان آل سعود انتقام مردم مظلوم یمن را بگیرد ودل همه مردم آزاده ایران وجهان را شاد کند عاجزانه سوگند میدهم که راه هرگونه زمینه ملاقات ومذاکره را مسدود بفرما
خدایا نمیدونم دیگه به شکلی دعا کنم . خدایا به ملت ما درسخت ترین شرایط بارها کمک کرده ای این بار هم با لطف ومهربانی ات کمک کن . الهی آمین
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
دیدار کنن یا نه اوضاع ما بهتر از این نمیشه