سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی اولین هنرستان استارتاپی ایران در مشهد

اولین هنرستان استارتاپی ایران در مشهد بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امروز همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اولین هنرستان پسرانه استارتاپی ایران با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد بازگشایی شد.

 شهریار آل شیخ معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با حضور در اولین هنرستان پسرانه استارتاپی و نواختن زنگ اول مهر و تبریک آغاز سال تحصیلی به کلیه معلمان و دانش‌پژوهان، به مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دیگر ورود به دانشگاه مسئله نظام آموزشی نیست؛ امروز با دانش‌آموخته‌هایی مواجه هستیم که مشکل اشتغال دارند و این مهم، خود بحران اجتماعی بزرگی است.

او با اشاره به اینکه آغاز به کار اولین هنرستان استارتاپی رکاد مشهد شروع تحول مهمی است، ادامه داد: در حال حاضر نحوه به کارگیری مهارت‌ها مهم‌تر است، چرا که در این هنرستان دانش‌آموزان براساس پروژه‌هایی که انجام می‌دهند "پروژه محور" آموزش می‌بینند؛ همچنین  پرورش روحیه کار تیمی، خلاقیت، کارآفرینی، احیای نشاط و شادابی در دانش آموزان هم جزء اهداف آموزشی این هنرستان است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گقت: همه اجزای ساختار سنتی آموزشی دچار تحول شده و در آینده هیچ کاربردی نخواهد داشت، به نحوی که در آینده نظام آموزشی قطعا تغییر خواهد کرد و کسانی آینده علمی موفقی دارند که در ایجاد کسب و کار، تفکر خلاق داشته باشند.

آل شیخ با تاکید بر اهمیت توجه به نیروی انسانی خلاق و نوآور به عنوان با ارزش‌ترین دارایی و اساسی‌ترین زیرساخت اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین، افزود: باید آموزش همزمان با برطرف کردن نیاز‌ها صورت پذیرد، ایجاد هدف‌ها و چالش‌ها باعث می‌شود که دایره علم ما توسعه پیدا کند و انجام کار تیمی و تفکر نقادانه مسائل بسیار جدی زندگی ماست.

او تصریح کرد: هنرستان استارتاپی رکاد الگوی علمی کشور است و نگاه همگان به نتیجه و خروجی این هنرستان است.
 
انتهای پیام// م.ب
 

اشتغال، مشکل امروز دانش آموختگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.