سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مطرح کرد؛

اعزام بیش از ۲۰۰ کاروان دانشگاهی به عتبات عالیات

مطهری‌پور گفت: یک سوم دانشگاهیان زمینی و دو سوم هوایی راهی سرزمین عتبات می‌شوند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری‌پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: همزمان با بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات؛ تاکنون ۲۲۰ کاروان از ایران توانسته اند به کشور عراق سفر کنند.

او افزود: به طور متوسط هر کاروان دارای ۴۰ نفر زائر شامل مدیر و روحانی کاروان است که طبق این آمار تاکنون حدود ۹ هزار نفر از دانشگاهیان توانسته‌اند، حرم مطهر ائمه معصومین (ع) مدفون شده در شهر‌های نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سامرا را در کشور عراق زیارت کنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: اعزام زائران دانشگاهی به عتبات به دو صورت زمینی و هوایی صورت می‌گیرد که یک سوم دانشگاهیان زمینی و دو سوم هوایی راهی سرزمین عتبات می‌شوند و برای استقرار زائران سه هتل در نجف اشرف و دو هتل در کربلای معلا به صورت ویژه اختصاص یافته تا امکانات مناسب در اختیار این قشر از دانشگاهیان زائر قرار بگیرد.

او ادامه داد: دانشگاهیان در قالب کاروان‌های دختران و پسران مجرد به صورت جداگانه و کاروان‌های دانشگاهیان متاهل شامل استادان و کارکنان و کارمندان عازم عتبات می‌شوند و طول مدت اقامت‌شان در عراق هفت روز و هفت شب است.

حجت‌الاسلام مطهری‌پور گفت: بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات از نیمه تیر ۹۸ آغاز شده و تا ۱۵ مهر و ۱۰ روز قبل از آغاز مراسم اربعین حسینی ۹۸ در عراق به پایان می‌رسد، زیرا از این تاریخ به بعد تنها زائران به صورت آزاد راهی عتبات می‌شوند و هیچ اعزام کاروانی در اربعین حسینی صورت نمی‌گیرد.

او افزود: دانشگاهیان در مدت اقامتشان در عتبات به شهر‌های نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سامرا سفر می‌کنند و در این شهر‌ها به زیارت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع)، حرم امیرمومنان علی (ع)، حرم امامین کاظمین، حرم امامین عسکریین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) مشرف می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: افزون بر زیارت مزار شریف ائمه معصومین (ع) مدفون شده در عراق، زائران به صورت گروهی به برخی اماکن تاریخی و زیارتی مشرف می‌شوند تا از نزدیک با این اماکن مقدس آشنایی بیشتری پیدا کنند.
پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید
او در پایان گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و هماهنگی سازمان حج و زیارت و شرکت خدماتی و زیارتی شمسا برنامه‌های فرهنگی مختلف را برای این قشر از زائران تدارک دیده است که در گزارش‌هایی به صورت جداگانه جزئیات این برنامه‌ها را اعلام می‌کنیم.
 
انتهای پیام/

یک سوم دانشگاهیان زمینی راهی سرزمین عتبات می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.