سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اردوی مشترک باعث افزایش سطح آمادگی ووشوکاران می‌شود/ ما باید از همه جهات با چینی‌ها در مسابقات جهانی بجنگیم

اوجاقی گفت: به نظرم تشکیل اردو‌های مشترک خیلی خوب است، چرا که ملی پوشان به سطح آمادگی لازم می‌رسند.

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت این تیم قبل از اعزام به مسابقات جهانی شانگ‌های چین اظهار کرد: ششمین مرحله اردوی خود را در آکادمی ووشو سپری می‌کنیم و بعد از آن یک اردوی دیگر هم داریم و سپس عازم شانگ‌های چین می‌شویم تا آماده مسابقات جهانی شویم. ۳ مرحله ابتدایی اردویمان  را برای انتخاب نفرات اصلی تیم ملی گذراندیم و تاکنون ۹۰ درصد از ملی پوشان برای حضور در مسابقات جهانی فیکس شدند.

او ادامه داد: ما با تیم ملی لبنان در مرحله سوم اردوی خود تمرینات مشترک داشتیم و در اردوی پنجم هم با تیم ملی کرواسی تمرین کردیم و اکنون هم با تیم ملی ارمنستان اردوی مشترک داریم. علاوه بر این قرار است با تیم ملی افغانستان هم اردوی مشترک در روز‌های آینده داشته باشیم.

تمرین ورزشکاران جوان با خارجی ها در  افزایش تجربه شان موثر است 

اوجاقی درباره اینکه برگزاری اردوی مشترک با سایر تیم‌های ووشو چقدر برای ملی پوشان مفید است، گفت: به نظرم تشکیل اردو‌های مشترک خیلی خوب است چرا که ملی پوشان به سطح آمادگی لازم  می‌رسند. همچنین از علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو تشکر می‌کنم که این اردو‌ها را برای تیم ملی تدارک دیده است تا با آمادگی کامل به مسابقات جهانی برویم. اکثر ملی پوشان ووشو از تیم ملی جوانان هستند و تجربه کمی دارند. به هر حال ورزشکاران جوان با خارجی‌ها تمرین می‌کنند و این باعث می‌شود که تجربه شان زیاد شود.

 او درباره اینکه حریفان تدارکاتی تیم ملی ووشو قدرتمند هستند، گفت: بله تیم ملی ووشو ارمنستان ورزشکاران قدرتمندی دارد و ووشوکار وزن ۵۲ کیلو این کشور سال گذشته در مسابقات جوانان طلا گرفته است و برخی از نفرات این تیم هم در اروپا مدال گرفتند. اردوی مشترک برای هر ۲ تیم ملی مفید خواهد بود.

اوجاقی درباره اینکه از تیم ملی ووشو حمایت‌های لازم می‌شود، بیان کرد: علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو حمایت لازم را از تیم ملی می‌کند و او با وجود مشکلات مالی فدراسیون، امکانات را بدون کم و کسر در اختیار ما قرار داده است.

شناخت نسبی از حریفان خود در مسابقات جهانی داریم 

سرمربی ووشو کشورمان درباره حریفان تیم ملی در مسابقات جهانی شانگ‌های چین گفت: تیم ملی چین حریف اصلی مان است و تیم ملی روسیه هم در بخش ساندا رقیب ماست  و تیم‌های ملی ویتنام و کره در سبک وزن‌ها برای ما مهم هستند. شناخت نسبی از حریفان خود داریم.

او درباره پیش بینی اش از نتایج تیم ملی ووشو در مسابقات جهانی گفت: ما همه  تلاش خود را می‌کنیم که بهترین نتیجه را در این رقابت‌ها بگیریم و امیدواریم ۵ ووشوکار ما مدال بگیرند. همچنین سیفی با تجربه خوبی که دارد شانس زیادی برای کسب مدال دارد.

اوجاقی درباره آینده ووشو کشورمان را چطور می‌بیند، گفت: به نظرم اگر بر روی ورزشکاران جوان  سرمایه گذاری کنیم در آن صورت آن‌ها در آینده در بازی‌های آسیایی می‌توانند مدال بگیرند.


 بیشتر بخوانید: نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند


مسئولان ورزش باید بودجه فدراسیون ووشو را افزایس بدهند 

سرمربی ووشو کشورمان درباره اینکه مسئولان برای پیشرفت این رشته ورزشی باید چه کار‌هایی انجام بدهند، گفت: به نظرم باید بودجه فدراسیون ووشو را افزایش بدهند و در استان‌ها هم سرمایه گذاری کنند.  

او درباره اینکه استفاده از مربیان ایرانی در ووشو بیان کرد: بله مربیان ایرانی چند سال با چینی‌ها کار کردند و اکنون هم به خودکفایی رسیدند و حمایت‌ها  از مربیان داخلی خوب است.  

اوجاقی درباره اینکه مسابقات جهانی ووشو در چین برگزار می‌شود و نگرانی بابت نفوذ چینی‌ها در نتایج ندارد، گفت: ما باید از همه جهات از جمله داوری با چینی‌ها بجنگیم و باید کاری کنیم که داوری‌ها روی نتایج ما تاثیری نداشته باشد.  

سرمربی ووشو درباره اینکه چرا ۵ وزن به مسابقات جهانی اعزام می‌شود، بیان کرد: قانون فدراسیون جهانی است که از ۱۰ وزن مجاز هستیم که ۵ وزن به مسابقات جهانی اعزام کنیم. به هر حال ما بعد از بررسی لازم ۵ ورزشکاری  را اعزام می‌کنیم که شرایط بهتری برای  مدال آوری داشته باشند.


بیشتر بخوانید: کادر فنی تیم ملی ووشو اعلام شد


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.