سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج زمین‌های ملی از دست زمین خواران در قیروکارزین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین گفت: ۲۰ هزار متر مربع از زمین‌های ملی از دست متصرفان خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یعقوب نظریان مادوانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین در یک عملیات میزان ۲ هکتار از زمین‌های ملی تصرفی این شهرستان از دست متجاوزان و سودجویان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی در این منطقه مبنی بر تصرف بخشی از زمین‌های ارزشمند ملی، موضوع در دستور کار مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی قرار گرفت و پس از بازدید و هماهنگی‌های لازم مشخص شد سودجویان با تخریب زمین‌های ملی و تبدیل آن به باغ مرکبات اقدام به تصرف این زمین‌ها کرده اند.

نظریان با اشاره به هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و نیز تلاش شبانه روزی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین و همکاری عوامل انتظامی شهرستان در این عملیات اظهار کرد: زمین‌های تصرف شده توسط یک دستگاه لودر رفع تصرف و درختان غیر مجاز در زمین‌های ملی قلع و قمع شد.

او ادامه داد: سودجویان و متصرفان شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.
این مقام مسئول گفت:حکم قلع و قمع در اراضی ملی تصرف شده به استناد تبصره یک الحاقی ماده ۵۵ قانون حفاظت و حمایت از جنگل‌ها و مراتع به مرحله اجرا در آمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان قیروکارزین ضمن هشدار به سودجویان و متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی، به گشت‌های مستمر و شبانه روزی نیرو‌های یگان حفاظت از زمین‌های ملی اشاره کرد و افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف زمین‌های ملی و یا قطع درختان جنگلی و بوته‌های مرتعی و یا آتش سوزی در طبیعت مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

انتهای پیام/چ

بازپس گرفتن زمین‌های ملی از دست متصرفان

برچسب ها: محیط زیست ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.