سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناظر گمرکات استان کرمانشاه؛

با رسمی شدن مرزها امکان حمل یکسره کالا فراهم می شود

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی گمرک برای ارائه خدمات در مرزها گفت: با رسمی شدن سه مرز استان کرمانشاه می‌توانیم ترانزیت کالا و حمل یکسره به خاک عراق داشته باشیم.

حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،گفت: طبق تبصره ذیل ماده ۱۰۰ سه مرز سومار شوشمی شیخ صله استان کرمانشاه به عنوان مرز رسمی معرفی شدند.

او بیان کرد:  این مرز‌ها به لحاظ نحوه اجرایی بازارچه مرزی بودند و محدودیت‌هایی در بازارچه‌ها  وجود دارد و تنها عملیات گمرکی فقط صادرات انجام می‌شود، اما با رسمی شدن مرز تمام  فرآیند‌های گمرکی  انواع روش‌های صادرات  تردد مسافر  واردات و ترانزیت نیز صورت می گیرد.

حیدری گفت: در مرز رسمی چند نهاد  شامل نهاد ریاست جمهوری وزارت اطلاعات گذرنامه  سازمان پایانه‌ها مستقر هستند  و گمرک اصلی‌ترین سازمان در حوزه انجام فرآیند گمرکی مرز  به عنوان بهره بردار است.

او افزود: این بازارچه‌ها با دستور دولت به سطح مرز رسمی ارتقا پیدا کردند و تامین زیر ساخت‌های پایانه ها گذرنامه شرایط شروع این مرز‌ها را فراهم می‌کند گمرک نیز در گذشته در این مناطق حضور داشته، اما سطح فعالیت‌های آن کم بود و با رسمی شدن مرز‌ها نیز فعالیت‌ها افزایش می‌یابد.

حیدری با بیان اینکه با رسمی شدن مرز سومار می‌توانیم کالا‌های ترانزیت و حمل یکسره به خاک عراق داشته باشیم گفت: مرز رسمی هیچگاه بسته نمی‌شود و به صورت شبانه روز فعالیت می کند، اما بازارچه در ساعات شب فعالیتی ندارد و کامیون‌های به دلیل نداشتن گذرنامه در عمق گمرک کشور عراق نمی‌توانند بروند، اما در مرز رسمی به دلیل ایجاد زیر ساخت‌های گذر نامه این مشکل نیز برطرف می‌شود.

او افزود: سال 97 در مرز سومار ۹۵۳ میلیون دلار،  در مرز شوشمی ۵۴ میلیون دلار و در مرز شیخ صله ۲۳۴ میلین دلار صادرات داشتیم و هم چنینی ۳۸ میلیون دلار نیز در مرز شوشمی واردات مبادلات مرزی موسوم به کوله بری انجام شده است.

انتهای  پیام/ز

 

۹۵۳ میلیون دلار کالا از مرز سومار صادر شده است 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.