سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت اعضای شورای شهر تهران برای هزینه‌کرد ۱۰ میلیاردی شهرداری برای مراسم اربعین

اعضای شورای شهر تهران لایحه شهردار پایتخت درباره مجوز انجام هزینه به شهرداری برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی لایحه یک فوریتی شهردار تهران درباره مجوز انجام هزینه به شهرداری برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در دستور کار یک صد و شصت و ششمین جلسه این شورا قرار گرفت.

حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی و توسعه شورا در سخنانی در توضیح یک فوریت این لایحه گفت: راهپیمایی اربعین حسینی یکی از بزرگترین اقدام‌های جهان است و هرساله ابعاد این اتفاق بیشتر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شورا افزود: شورای شهر تهران و شهرداری همواره نشان داده که نمی‌تواند به این موضوع بی‌توجه باشد، زیرا در مراسم اربعین جمعیت میلیونی از شهر تهران حاضر می‌شود و بر همین اسال شهرداری تهران این درخواست را دارد که اعضای شورای شهر تهران تا سقف ۱۰ میلیارد تومان به شهرداری اجازه می‌دهد که در موارد ضروری برای این مراسم هزینه کند.

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: کلیه طرح‌ها و لوایح باید دارای موضوع و عنوان باشد و دلایل لزوم تهیه به طور واضح درج شود، اما در این موضوع شهرداری تهران دلیل خود را ارائه نکرده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری به عنوان مثال می‌توانست در تاریخ پانزدهم آذر سال گذشته این درخواست را بدهد با اینکه مراسم اربعین حسینی یکی از مناسبات‌های رسمی کشور است، اما شهرداری هیچ دلیل و استنباطی برای ارائه لایحه خود مطرح نکرده است.

محمد جواد حق شناس دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با لایحه شهرداری تهران برای تخصیص بودجه ۱۰ میلیارد تومانی برای هزینه‌کرد در اربعین حسینی گفت: با احترام به نظر آقای رسولی باید بگویم که ما حدود یک ماه بیشتر به اربعین حسینی وقت نداریم و این روال در ادوار گذشته شورا نیز وجود داشت که شهرداری کمک‌هایی برای اجرای این مراسم می‌کرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: از دو ماه گذشته جلسات برای برگزاری این مراسم آغاز شده و نمایندگانی از سوی مدیریت شهری برای بررسی جوانب این مراسم سفر‌هایی نیز انجام داده‌اند.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان لایحه یک فوریتی شهرداری تهران درباره مجوز انجام هزینه به شهرداری برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در صحن شورای شهر تهران به رای گذاشته شد و یک فوریت آن با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.