سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن شکوفه‌ها در۳۶۰۰ مدرسه ابتدایی سیستان و بلوچستان برگزار شد

جشن شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور امروز ویژه دانش‌آموزان اول ابتدایی در سه‌هزارو ۶۰۰ مدرسه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم  جشن شکوفه ها در زاهدان  اظهار داشت: ۹۵ هزار دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی پسر و دختر این استان سال تحصیلی خود را با یاد و خاطره رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آغاز می‌کنند تا با کسب علم و دانش ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

حمیدرضا رخشانی افزود: جشن شکوفه‌ها به منظور آشنایی نوآموزان با فضای جدید کلاس و مدرسه پیش از آغاز رسمی کلاس‌ها امروز در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

او  ادامه داد: امسال ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان اول ابتدایی سیستان و بلوچستان را پسران و ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر را دختران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود آمار دانش‌آموزان پایه اول استان به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد گفت: امسال ورودی دانش‌آموزان پایه اول به مدارس استان افزون بر چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

او  از حذف مدارس خشتی و گلی تا پایان سال ۹۸ در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۲۱۰ کلاس خشتی و گلی در استان وجود داشت که هم‌اینک تعداد آنها به ۱۶۰ کلاس کاهش یافته است و برنامه برای حذف این مدارس تا پایان سال در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

انتهای پیام/ع

جشن نوآموزان در زاهدان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.