سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوی ماه مهربان؛

زنگ شکوفه‌ ها در مدارس فارس نواخته شد + تصاویر

آیین نمادین جشن شکوفه‌ ها در استان فارس به میزبانی دبستان شهیدان اتحادی ناحیه سه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با سراسر کشور، زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها در مدارس دوره ابتدایی استان فارس نواخته شد و نزدیک به ۸۵ هزار دانش آموز کلاس اولی راهی کلاس‌های درس شدند.

علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین استانی زنگ شکوفه ها با اشاره به آغاز سال تحصیلی نزدیک به ۹۰۰ هزار دانش آموز در قالب ۹ هزار واحد آموزشی، گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۰۰ کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس در فضایی ایمن اضافه شده است.

او ادامه داد: علی‌رغم کمبود ۸ هزار نیروی انسانی، اما با همت همکاران و با هماهنگی وزارتخانه متبوع، ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی جدید به مجموعه نیرو‌ها اضافه شد با جبران مابقی کمبود از سایر نهادها، سال تحصیلی جدید بدون دغدغه آغاز شد.

نجفی به ساماندهی سرویس مدارس هم اشاره و بیان کرد: ۱۴۰ هزار دانش آموز در شیراز از ۱۳ هزار راننده و وسیله نقلیه در سال تحصیلی جدید استفاده خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نزدیک به ۸۵ هزار دانش آموز کلاس اولی، امروز در مراسم روز شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی استان شرکت کردند.

او افزود: هرساله در روز ۳۱ شهریور و یک روز زودتر از بازگشایی مدارس، دانش آموزان کلاس اولی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

نجفی ادامه داد: این برنامه برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با محیط مدارس و تعامل بیشتر خانواده و مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سعی می‌شود تا در این روز با برنامه‌هایی که مدارس طراحی میکنند یک روز خاطره انگیز را برای دانش آموزان ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تمامی تمیدات برای بازگشایی مطلوب مدارس اندیشیده شده و مدارس آمادگی کامل برای استقبال از دانش آموزان استان را خواهد داشت.

نجفی ادامه داد: تمام تلاش خود را برای فراهم شدن شرایطی که دانش آموزان بتوانند در آرامش تمام سال تحصیلی خود را آغاز کنند به کار گرفته‌ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز نیز در ادامه این مراسم با اشاره به وجود ۷۵ هزار دانش آموز در این ناحیه، بیان کرد: ۱۳۳ مدرسه مقطع ابتدایی در ناحیه ۳ شیراز به این تعداد از دانش اموز خدمات ارائه می‌کنند.

کماندار همچنین تعداد کل دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی این ناحیه را ۶ هزار و ۵۷۴ نفر در قالب یکهزار و ۲۸۸ کلاس درس اعلام کرد.

او تعداد کل دانش‌آموزان سه مقطع تحصیلی ناحیه ۳ شیراز را ۳۹ هزار و ۴۹۱ نفر اعلام کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز با بیان اینکه این ناحیه دارای پتانسیل قوی در نیروی انسانی است، ابزار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد بهبود فضای آموزشی در این ناحیه باشیم.

نجفی گفت: مراسم نمادین استانی این روز با حضور یکی از معاونین وزیر و همچنین مسوولین عالی رتبه استانی در یکی از مدارس ناحیه ۴ شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

نواخته شدن زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
اتنا
۱۴:۲۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
خوب