سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگنه مطرح کرد؛

ضرورت هموار کردن مسیر رشد شرکت های دانش بنیان

زنگنه گفت: امروز زمان حمایت از دانش‌بنیان‌ها و شتاب‌دهنده‌هاست و باید برای تقویت و هموار کردن مسیر بلوغ این شرکت‌ها تلاش کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، بیژن زنگنه در حاشیه بازدید از ۲ کارخانه‌ نوآوری در غرب تهران، گفت: کارخانه‌های نوآوری با هدف ایجاد اکوسیستمی کوچک شکل گرفته‌اند و امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد موفقیت‌های بزرگ این مجموعه‌ها باشیم.

وزیر نفت افزود: اگر بخواهیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید امروز بر این زمینه‌های کاری متمرکز شویم، زیرا پرش در بخش‌های سخت‌افزاری و صنایع متکی به منابع طبیعی مانند نفت محدود است؛ مگر آنکه متکی به فناوری باشیم.


 بیشتر بخوانیدمقابله با جنگ اقتصادی را آخرین نبرد می نامم


زنگنه مهمترین نیاز امروز برای تقویت کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان را حصول شناخت و درک کافی از مفاهیم، ماهیت، نوع فعالیت و رویکرد این شرکت‌ها دانست و گفت: امروز زمان حمایت از دانش‌بنیان‌ها و شتاب‌دهنده‌هاست؛ زیرا آنان در مرحله ابتدایی کار هستند و باید برای تقویت و هموار کردن مسیر بلوغ این شرکت‌ها تلاش کنیم و حوصله به خرج دهیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در دنیا فرآیند‌های این چنینی طی شده و ظرفیت‌های بسیاری برای بهره‌مندی از تجربه‌های موجود در این حوزه در داخل و خارج از کشور وجود دارد، تاکید کرد: اگر صنایع بزرگ بتوانند مدیران خود را به این حوزه کاری وارد کنند، می‌توان این روند را با سرعت بیشتری طی کرد؛ به‌ویژه که فعالیت‌های دانش‌بنیان محدود به بخش‌های مهندسی نیست و می‌توان در بخش‌های مختلف از دستاورد‌های آن بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.