سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۲ هزار خودرو در قالب سرویس مدارس در اردبیل/رونمایی از آرم سرویس مدارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از فعالیت ۲ هزار خودرو در قالب سرویس مدارس در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین برزگر، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل اموزش و پرورش استان در مراسم رونمایی از آرم سرویس مدارس در اردبیل گفت: این آرم با شعار " مدرسه محور، برنامه محور، توانمند سازی و رشد کیفی" در راستای ارتقای سطح ایمنی و نقل و انتقال دانش آموزان به مدارس بر روی ۲ هزار ناوگان پیش بینی شده برای سرویس مدارس نصب خواهد گردید.

او از نقل و انتقال ۳۰ هزار دانش آموز اردبیلی توسط دو هزار خودرو ناوگان سرویس مدارس در استان اردبیل خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: این آرم به منزله شناسنامه سرویس‌ها بوده افزایش اطمینان خاطر خانواده‌ها و آرامش دانش آموزان از سلامت اخلاقی و فرهنگی رانندگان را موجب خواهد شد.

برزگر با اشاره به اینکه به منظور کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد سرویس مدارس در نقل و انتقال ایمن دانش آموزان به مدارس در طول سال جلسات متعددی با دستگاه‌های ذیربط و اعضای ماده ۱۸ برگزار گردیده است گفت: طی تفاهم نامه‌ای ما بیم سازمان دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان کشور نظارت بر انجام فعالیت‌های فرهنگی فرایند حمل و نقل سرویس‌های مدارس بر عهده سازمان دانش آموزی خواهد بود.

او افزود: سرویس‌های مدارس از اولویت‌های آموزش و پرورش بوده و تامین خودرو با کیفیت لا رانندگان اخلاق مدار و متشخص از تاکیدات و الزامات این اداره کل برای سرویس‌های مدارس می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در سال تحصیلی پیش رو ۲۴۰ هزار دانش آموز در ۳ هزار مدرسه تحصیل خواهند نمود افزود: ۱۹ هزار فرهنگی وظیفه تعلیم این دانش آموزان را برعهده خواهند داشت.

سرهنگ اصلانی، رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیک استان اردبیل نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید از الزام نصب این آرم توسط رانندگان سرویس مدارس خبر داد و گفت: همراه داشتن مدارک لازم از قبیل معاینه فنی خودرو، کارت سلامت و نیز کارت شناسایی ممهور با مهر تایید آموزش و پرورش از دیگر الزامات رانندگان سرویس مدارس است.

او با اشاره به اینکه رانندگان سرویس مدارس باید نسبت به رعایت ظرفیت وسیله نقلیه مسئول باشند افزود: ظرفیت برای خودرو‌های سواری ۴ نفر، مینی بوس ۱۶ تا ۲۰ نفر با راننده و ون ۹ نفر تعیین شده و با رانندگانی که این موارد را رعایت ننمایند برخورد صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اردبیل بر استفاده از تجهیزات گرمایشی مناسب و استاندارد در فصول سرد سال برای گرمایش داخل خودرو توسط رانندگان سرویس‌ها تاکید کرد و بیان داشت: استفاده از وسایل غیراستانداردی، چون گاز پیک نیک علاوه بر خطرات ناشی از آتش گرفتن یا انفجار گاز با بخار کردن شیشه دید راننده را مختل و عواقب خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

اصلانی خواستار برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی رانندگان و مدیران مدارس آموزش و پرورش و اولیای دانش اموزان شده و بر اتمام نصب این آرم بروی این خودرو‌ها در هفته اول مهر تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

تحصیل ۲۴۰ هزار دانش آموز در مدارس اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.