سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه «سوزجو» چاپ ترکیه گزارش داد؛

فرق سر حزب عدالت و توسعه ترکیه شکافته شد

شمار افرادی که اخیرا از عضویت در حزب عدالت و توسعه استعفا کرده‌اند، به ۵۷ هزار نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه سوزجو چاپ ترکیه در مقاله‌ای با عنوان فرق سر حزب عدالت و توسعه ترکیه شکافته شد، نوشت: روند افول حزب عدالت و توسعه رو به گسترش است.

سوزجو نوشت: شمار افرادی که از عضویت در حزب عدالت و توسعه استعفا کرده‌اند، به ۵۷ هزار نفر رسیده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه درباره حرکتی که احمد داوود اوغلو و علی باباجان آغاز کرده‌اند، گفته است: همه آنان از میان خواهند رفت. آن‌ها مانند گونی‌هایی بر زمین خواهند افتاد.


بیشتر بخوانید: احتمال فروپاشی حزب عدالت و توسعه ترکیه زیاد است


گذشت زمان درست بودن و یا نادرست بودن این اظهارات اردوغان را نشان خواهد داد، اما بی تردید در ۱۷ سال گذشته اردوغان برای نخستین بار در حزب خود با چنین مخالفتی مواجه شده است. شماری از چهره‌های برجسته حزب عدالت و توسعه هنگام استعفا سخنان بسیار تندی بیان کردند. «یاووز دییرمنجی» هنگام استعفا گفت: حزب عدالت و توسعه در عمل چهره یک شرکت خانوادگی را یافته و فروپاشی اخلاقی ساختار حزب عدالت و توسعه را فراگرفته است.

«سلجوق اوزداغ» گفت: ترکیه را نمی‌توان فقط به خواست یک نفر اداره کرد. دولت دارای سازوکاری است که حرکت آن فقط بر اساس خواست یک نفر امکان پذیر نیست.

«جمعه ایچتن» هنگام استعفا از حزب عدالت و توسعه گفت: ما وارد روند ابراز مخالفت شده‌ایم و از حزبی که از عدالت و توسعه دور شده است، ‏استعفا می‌کنیم.

سوزجو نوشت: حرکتی که اردوغان آن را تحقیر می‌کرد، در حال بزرگ‌تر شدن است. همانگونه که یک ضرب المثل قدیمی می‌گوید: سنگی که انتظار آن را نداشتی ممکن است فرق سر را بشکافد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.