سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«فرشتگان خاکی» ویژه زنان برگزار می شود

نمایشگاه «فرشتگان خاکی» همزمان با هفته دفاع مقدس با محوریت زنان برگزار می شود.

به گزارش   گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱ با مشارکت خانه و موزه شهید معلم حاج علیرضا قدمی و سازمان بسیج شهرداری تهران اقدام به برگزاری نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری تحت عنوان «فرشتگان خاکی» با محوریت نقش زنان در هفته دفاع مقدس می‌ کند.

این نمایشگاه همزمان با هفته دفاع مقدس از تاریخ ۳۱ شهریور الی ۶ مهرماه از ساعت ۱۷ الی ۲۳ در میدان منیریه دایر خواهد بود.

از جمله فعالیت‌های این نمایشگاه فرهنگی هنری، دایر شدن غرفه هایی چون: زنان و بیداری اسلامی، روایت گری بانوان دفاع مقدس، معرفی نشر بانوان دفاع مقدس، غرفه کودکان با نگاه سبک زندگی مقاومت و ایثار و ... خواهد بود.

در قسمت دیگری از این نمایشگاه فضا سازی‌های ایجاد که نشان از تاثیر زنان در زنده نگه داشتن واقعه کربلا و امتداد راه آن‌ها توسط زنان انقلابی و ایثارگر جمهوری اسلامی ایران است. برقراری سنگر فرماندهی و همچنین بیمارستان صحرایی و ارائه خدمات رایگان پزشکی به بازدید کنندگان از دیگر فعالیت‌های نمایشگاه فرشتگان خاکی خواهد بود.

نمایش و سرود با موضوع دفاع مقدس و مدافعان حرم توسط بانوان گروه آوا و نمایش شهید معلم در زمان نمایشگاه هر شب روی صحنه می‌رود.

گفتنی است هر شب یک فیلم در ژانر دفاع مقدس با محوریت تاثیر زنان در جنگ تحمیلی با حضور بازیگران و کارگردان فیلم اکران و از عوامل آن تقدیر خواهد شد.

به دلیل اجرای نمایشگاه در بافت سنتی شهر تهران و محله منیریه، قسمتی از فضا سازی با نگاه به تهران قدیم صورت گرفته و یاد آور هشت سال دفاع مقدس  و برای عموم آزاد است.

از برنامه‌های دیگر این نمایشگاه فرهنگی هنری، برگزاری مراسم دمام زنی در شب شکست حصر آبادان، مراسم عزاداری در شب شهادت امام سجاد (ع)، برگزاری ایستگاه صلواتی، ایستگاه عکاسی، پخش کلیپ، روایت گری دفاع مقدس، تقدیر از خانواده‌های شهدا و ... است.

از دیگر نهاد‌های مشارکت کننده در اجرای این نمایشگاه می‌توان به باغ موزه دفاع مقدس، درمانگاه خیریه امام صادق (ع)، حوزه مقاومت بسیج ۲۳۱ والعصر، پردیس سینمایی رازی نام برد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.