سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه اورژانس هوایی برای پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد

کارگاه اورژانس هوایی با حضور مدیر شبکه و مسئول امور پایگاه‌های مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در سالن آموزش بیمارستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هدف از این کارگاه توانمند سازی همکاران بیمارستان در تمام رده ها برای آشنایی با پروتکل‌های به روز اورژانس هوایی برای انتقال سریع مصدومین اورژانسی به مرکز استان است.

او افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد مانند هر بیمارستان دیگری نیازمند حضور اورژانس هوایی برای توانمند سازی و افزایش تجربیات نیرو‌های درمانی در مواقع وقوع بحران است.

حجت قره جداغی مسئول امور پایگاه‌های اورژانس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در این زمینه گفت: راه اندازی اورژانس هوایی در سال ۹۳ با هدف نجات جان مادران باردار در نقاط صعب العبور که خودرو‌های امدادی قابلیت رفتن به آن نقاط را ندارند به عنوان بسته سلامت پایه گذاری شد.

او اضافه کرد: با توجه به راه اندازی اورژانس هوایی در مرکز استان و لزوم تجهیز تمامی بیمارستان‌های شهرستان‌های جنوب استان به پد هلیکوپتر و لزوم آموزش پرسنل بیمارستان این کارگاه تشکیل شده است.

او ادامه داد: در هنگام فرود بالگرد‌های اورژانس، مسئول هماهنگ کننده جهت فرود فقط باید جی پی اس (طول و عرض جغرافیایی) محل مورد نظر را اطلاع داده سپس بالگرد در فضایی با قطر ۳۲ متر مربع فرود می‌آید و با هماهنگی‌های انجام گرفته بیمار حادثه دیده با حضور کادر پرستاری، خدمات، حراست تحویل بالگرد اورژانس هوایی می‌شود.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اظهار کرد: مراحل اعزام اورژانس هوایی شامل ۸ مرحله بروز حادثه، ابلاغ مأموریت به پایگاه اورژانس هوایی، حین پرواز، فرود و حضور بر بالین بیمار، پرواز به سمت مرکز درمانی یا بیمارستان، فرود در بیمارستان و تحویل بیمار، بازگشت از مرکز درمانی و استقرار در پایگاه و آمادگی برای مأموریت بعدی می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

 کارگاه اورژانس هوایی در سالن آموزش بیمارستان امام خمینی  برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.