سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام:

بیش از ۸۴ درصد روستا‌های ایلام به اینترنت پر سرعت متصل است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: بیش از ۸۴ درصد روستا‌های ایلام به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: بیش از ۸۴ درصد روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل است.

او ادامه داد: استان ایلام در حوزه فناوری و اطلاعات یکی از استان‌های برخوردار کشور لحاظ می‌شود.

بیرامی مطرح کرد: در چهار سال اخیر استان ایلام سیر صعودی در این حوزه داشته و هم اکنون رتبه سیزدهم کشور را در بحث حوزه فناوری اطلاعات دارد و در نوار غربی کشور به عنوان استان اول محسوب می‌شود.

او اظهار کرد: بیش از ۹۴ درصد جمعیت استان به شبکه‌های تلفن همراه دسترسی دارند و با توجه به پروژه‌هایی که در دست اقدام است تا پایان سال این میزان پوشش جمعیتی به مراتب بیشتر خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام بیان کرد: ۸۸ درصد جاده‌های استان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه است و در هیچ نقطه‌ای از استان مشکل تلفن ثابت نداریم.

او افزود: در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی علاوه بر شبکه‌های رادیویی و کابلی که در استان داریم، تمام شهر‌های استان به شبکه‌های فیبر نوری، شبکه‌های نسل سه و چهار متصل هستند.

بیرامی بیان کرد: نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری از طریق سه استان کرمانشاه، لرستان و خوزستان در استان اجرا شده است.

او ادامه داد: زائرینی که از مرز مهران و استان ایلام تردد خواهند کرد بدون شک از خدمات حوزه ارتباطات استفاده خواهند کرد امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه ریزی‌های خوبی در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام/ ن

اتصال ۸۴ درصد از روستا‌های استان ایلام به اینترنت پر سرعت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.