سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه؛

رمز موفقیت ما وحدت ماست/ کارگران هپکو صبوری کنند

امام جمعه اراک گفت: هر عاملی بخواهد در وحدت ما تفرقه بیاندازد کار دشمن را انجام داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: تمدن سازی دارای چندین لازمه از جمله توسعه اقتصادی و توسعه زیربنایی میباشد و ما برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی باید تلاش کنیم و این امر با معنویت و اخلاق آمیخته هست.

او با بیان اینکه سیاست ما عین دیانت ماست و صیانت ما عین سیاست ما، ادامه داد: ما به سیاست‌های جاهلی کاری نداریم و سیاست ما علوی و حسینی است و همه باید برای عظمت اسلام و قرآن و ولایت دست به دست یکدیگر بدهیم و متحد شویم.

او اظهار داشت: رمز موفقیت ما وحدت ماست و هر عاملی که به این وحدت آسیب بزند، کار دشمن را انجام داده است و ما با همین وحدت آمریکا و اسرائیل را به زانو در آورده ایم.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم بنابراین نیرو‌های مسلح و بسیجیان و مردم و همه باید آمادگی لازم را برای تکریم و بزرگداشت این هفته داشته باشیم.

او با بیان اینکه دو کارخانه‌ی هپکو و آذرآب از اهمیت بالایی برخوردار هستند گفت: از زمانی که هپکو را به همین شخصی که اکنون متصدی است واگذار کردند من موافق با این امر نبودم تا برنامه هایشان را ارائه دهند.

او افزود: وقتی برنامه‌هایشان را به دفتر من آوردند و ارائه دادند بازهم من قانع نشدم و با خصوصی سازی مخالفت کردم، ولی در عین حال از راهنمایی و دلسوزی دریغ نکردم.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: آقای نوبخت را برای بازدید از کارخانه هپکو فرستادند و من تضمین دادم کارگران مشکلی برای شما پیش نمی‌آورند و شما هم تلاش خودتان را کنید تا مشکلات این کارخانه برطرف بشود.

او با بیان اینکه نامه نگاری‌های زیادی در خصوص برطرف شدن مشکلات هپکو انجام شده است اظهار داشت: پیگیری‌ها و صحبت‌ها و نامه نگاری‌های من به اندازه دو جلد کتاب بزرگ است و شخصا دو نامه در خصوص مشکلات هپکو و یک نامه در خصوص دیگر کارخانه‌های استان مرکزی به مقام معظم رهبری نامه نوشتم و یکبار دیگر نامه را تکرار کردم که در مجموع به خاطر مشکلات موجود چهار نامه به مقام معظم رهبری نوشته شده است.

او اضافه کرد: از ابتدا مخالف واگذاری هپکو به بخش خصوصی بودم و این کار را اشتباه میدانستم و کارگران هم میدانند که ما همیشه در کنار آن‌ها ایستاده بودیم و حمایتشان میکردیم.

خطیب نماز جمعه اراک تصمیمات اخیر در رابطه با کارخانه هپکو را مورد توجه قرار داد و گفت: من باز هم به تصمیماتی که گرفته شده است مطمئن نیستم و بیشتر ساماندهی به وضع موجود را مدنظر قرار میدهم و باید با برنامه ریزی در طی چند سال کارخانه هپکو سامان پیدا کند.

او ادامه داد: با منتاژکاری نمیشود کارخانه را پیش برد بلکه باید کارگران و مهندسان و بخش تحقیق و بخش‌های مختلف تلاش کنند تا کارخانه به وضع سابق برگردد.

او با بیان اینکه استان مرکزی حدود ۲۰۰ هزار کارگر رسمی دارد گفت: باید کارگر را تکریم کنیم و برای وضع و مشکلاتی که پیش آمده است چاره اندیشی کنیم و با کار‌های مفید و مثبت مشکلات را حل کنیم نه اینکه در مقابل خواسته‌های کارگران بایستیم و دشمن هم سوءاستفاده کند.

 امام جمعه اراک ادامه داد: کارگران عزیز در خصوص مشکلات اخیر صبر و حوصله کنند و توهین نکنند و ریل قطار را نبندند، زیرا این کار‌ها خلاف شرع و اخلاق است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.