سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

لزوم مشارکت اتاق بازرگانی در راه اندازی خط پروازی مشهد - بیشکک

استاندار خراسان رضوی گفت: با همکاری و تعامل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد می‌توان خط پروازی مستقیم بین مشهد و بیشکک (مرکز قرقیزستان) را که دارای توجیه اقتصادی است راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که در محل استانداری این استان برگزار شد گفت: راه اندازی خط پروازی مستقیم بین مشهد - بیشکک، مشکلات تاجران ایرانی و قرقیزستانی را برطرف و توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را آسان می‌کند.

او در تشریح دستاورد‌های سفر اخیر خود به جمهوری قرقیزستان تصریح کرد:  علاوه بر نشست‌های امنیتی و انتظامی نشستی هم با شماری از تجار و تولید کنندگان خراسانی در بیشکک برگزار شد که ثمرات خوبی داشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: موانع موجود در حوزه حمل و نقل بین دو کشور ایران و قرقیزستان باید با تعامل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و اتاق بازرگانی مشهد برطرف شود تا شاهد تاثیرات مثبت در این زمینه باشیم.

رزم حسینی افزود: در ادامه سفر به قرقیزستان از تعدادی واحد صنعتی تولیدی فعال در منطقه آزاد بیشکک که توسط ایرانیان خراسانی و مشهدی اداره می‌شد، بازدید شد که محصولاتشان هم فروش خوبی در بازار دارد از این رو در این سفر مقرر شد متناسب با موافقتنامه امنیتی و انتظامی بین ایران و قرقیزستان حدود ۳۰۰ کالا به صورت ترجیحی و تخفیفی از طرف ایران به کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا صادر و در مقابل ۵۰۰ کالا از آن کشور‌ها به ایران وارد شود.

او با اشاره به اهمیت اصلاح فرآیند‌های صدور مجوز و کسب و کار در خراسان رضوی تصریح کرد: اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است که در جلسه آینده شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت، گزارش جامعی از روند اجرایی اصلاح فرآیند‌ها ارائه خواهد شد.
 
انتهای پیام// ز.م

راه اندازی خط پروازی مستقیم بین مشهد - بیشکک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.