سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدی محمدی:

‎سعودی قربانی استراتژی فشار حداکثری ‎امریکا به مقاومت، یمن و ایران است

کارشناس مسائل سیاسی با انتشار رشته توییتی در صفحه شخصی اش عربستان سعودی را قربانی فشار حداکثری آمریکا به مقاومت، یمن و ایران دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،در پی پاسخ یمن به تجاوزات اخیر عربستان سعودی و مورد هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان، مهدی محمدی تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی با انتشار رشته توییتی در صفحه شخصی اش عربستان سعودی را قربانی فشار حداکثری آمریکا به مقاومت، یمن و ایران معرفی کرد. این تحلیلگر سیاسی در رشته توییت خود نوشت:

«‏۱/۱ ‎سعودی قربانی استراتژی فشار حداکثری ‎امریکا به مقاومت، یمن و ایران است. هیچ راهی جز توقف این راهبرد، آرامش را به منطقه بازنخواهد گرداند.
‏۱/۲ امریکا حرف زیاد می‌زند، ولی نهایتا گزینه‌ای جز ‎تحریم ندارد. همین یک گزینه را هم باید کنار بگذارد اگر خواهان کنترل سقف تنش است.
‏۱/۳ امریکا فاقد گزینه نظامی واقعی علیه ایران است. تحولات ۵ ماه گذشته ثابت کرده تهدید ایران به ‘نامحدود بودن مکانی و زمانی پاسخ به هرگونه تهدید نظامی’ معتبر است. ‏
۱/۴ سعودی، اسراییل و امارات به خوبی می‌دانند آن‌ها اصلی‌ترین قربانیان ‘حمله نقطه ای’ امریکا به ایران هستند. امریکا می‌زند و می‌رود؛ آن‌ها می‌مانند و ایران؛ لذا پس پرده بیشتر پیگیرند کسی میان آن‌ها و ایران واسطه شود. ‏
۱/۵ در شرایط فقدان گزینه نظامی معتبر، بالاتر بردن سقف تنش به نفع مقاومت و ایران است. این امر در ۵ ماه گذشته باعث بهبود مستمر پیشنهاد‌های غرب شده. اما تا وقتی که امریکا تغییر سیاست ندهد، سیاست ایران تغییر نخواهد کرد. راهبرد فشار حداکثری در حال زاییدن نتایج معکوس است.»

گفتنی است؛ ارتش یمن شنبه اعلام کرد که با ده فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی سعودی در «بقیق» و «خریص» واقع در شرق عربستان سعودی حمله کرده است. ارتش یمن هدف از این حمله را پاسخ به تهاجم نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره این کشور طی چند سال گذشته عنوان داشته است. بر اثر این حمله، ۵۰ درصد از تولید نفت سعودی کاهش یافت و قیمت نفت در بازار‌های جهانی افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحلیلگر ، سیاسی ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.