سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

توسعه زیرساخت‌های عمومی در دستور کار دولت قرار دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: توجه به توسعه زیرساخت‌های عمومی یکی از تکالیفی است که دولت در دستور کار خود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مسیر ارتباطی دهلران به مهران گفت: تکمیل راه‌های مواصلاتی یکی از برنامه‌های اصلی وزارت راه شهرسازی است و در این راستا نیز اقدامات خوبی در کشور در حال انجام است.

او در بازدید از محور‌های دهلران در جنوب استان ایلام بیان کرد: آزادراه پل زال-دهلران-چیلات در مرحله فراخوان است.

اسلامی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن اربعین وزارت راه و شهرسازی برای آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت‌ها از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند و با توجه به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در اربعین شرکت کنند ما باید برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار خود قرار دادیم.

او مطرح کرد: تکمیل باند دوم و تعریض جاده‌ها در برخی مسیر‌های خوزستان و ایلام در دست اقدام است.

وزیر راه شهرسازی اظهار کرد: کاستی‌ها و نواقصی که سال قبل وجود داشته امسال تلاش شده آن‌ها برطرف شوند و این امر با محوریت استانداران دو استان ایلام و خوزستان در حال انجام است و امسال تغییرات قابل قبولی صورت گرفته است.

او بیان کرد: امسال باید مواکب به‌گونه‌ای جانمایی شوند که مشکل ترافیکی برای عبور و مرور ایجاد نکنند تا زائران راحت‌تر تردد کنند و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حجم تردد با خودرو‌های شخصی بیشتر شود گسترش پارکینگ‌ها باید در دستور کار باشد و در این راستا در مرز چذابه اقدامات خوبی اندیشیده شده است و با بررسی‌های صورت گرفته پارکینگ‌ها در مرز مهران هم در حال افزایش هستند.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: ستاد مرکزی اربعین در بحث ناوگان حمل‌ونقل ریلی جاده‌ای و هوایی تصمیم‌گیری لازم را داشته است و افزایش قطار‌ها در مسیر خرمشهر و کرمانشاه برای ارائه خدمات به زائران از برنامه‌های ما است.

او ادامه داد: در بحث ناوگان هوایی، پرواز‌ها قطعاً بیشتر خواهند شد و در بحث حمل‌ونقل عمومی نیز ۸ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی‌شده است تا جابجایی زائران با مشکل مواجه نشود.

سلامی در رابطه با اتصال اتوبان خرم‌آباد به پل زال و مورموری به دهلران و چیلات اظهار کرد: بررسی‌های مقدماتی انجام‌شده و این دو طرح تأثیر خوبی در توسعه استان و شهرستان دارند و امیدواریم این اقدامات کمک کنند که شکوفایی در دهلران و استان ایلام بیشتر شود.

او در رابطه با خدمات‌دهی به زائران در بحث برگشت افزود: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است و با هماهنگی که با استاندار ایلام صورت گرفته امسال شاهد ترافیک در مرز مهران به‌خصوص در پایه برکت نخواهیم بود و اتوبوس موردنیاز تأمین‌شده است.

انتهای پیام/ ن

توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های عمومی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.