سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۰هزار گل کاکتوس و ساکولنت از نیشابور به خارج از کشور صادر شد

برای نخستین بار در خراسان رضوی بیش از ۱۰هزار گل کاکتوس و ساکولنت به طور مستقیم از گلخانه‌های نیشابور به کشور روسیه صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد همت آبادی  مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نیشابور گفت: این گل‌ها به دلیل نیاز پایین به آب، آفت و بیماری کم و بازار خوبی که دارد، مورد استقبال علاقمندان به گل و گیاه در شهرستان نیشابور واقع شده است.

او تصریح کرد: تاکنون توانسته ایم بیش از ۲۰ گلخانه پرورش و تولید گل‌های کاکتوس و ساکولنت را در سطح روستا‌های این شهرستان ایجاد کنیم که اغلب این گلخانه‌ها توسط خانم‌های سرپرست خانوار مدیریت می‌شود که علاوه بر ایجاد اشتغال، تولید ثروت و ارزآوری را نیز به همراه دارد.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نیشابور گفت: ما به دنبال این هستیم که با گسترش گلخانه‌های کوچک مقیاس در سطح روستاها، شهرستان نیشابور را نه تنها به قطب تولید کاکتوس و ساکولنت در خراسان رضوی بلکه این شهرستان به قطب تولید این گل‌های زیبا و زینتی در کشور تبدیل شود.

همت آبادی افزود: توانسته ایم با ایجاد شبکه و خرید تضمینی این محصولات و ایجاد بازار‌های جهانی شرایط مناسبی را برای تولید این گل‌های زینتی در شهرستان نیشابور فراهم کنیم.
 
انتهای پیام// ز.م
 

صادرات بیش از ۱۰هزار گل کاکتوس و ساکولنت از نیشابور به خارج از کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.