سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر لرستان برگزار شد

صبح امروز با حضور رستمی مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دیگر مسئولان استانی از ۲۴ تعاونی برتر در ۲۵ گرایش در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  صبح امروز با حضور رستمی مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دیگر مسئولان استانی از ۲۴ تعاونی برتر در ۲۵ گرایش در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان  در این آیین با اشاره به اینکه تعاون یک ضرورت اجتماعی است گفت: کار گروهی و جمعی همواره یکی از برنامه‌هایی است که مورد تاکید مقام عالی وزارت و یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های جامعه و اجتماع است.

آشتاب افزود: قطعا بهره گیری از ظرفیت‌های فکری و دانش جمعی منجر به اتفاقی ثمر بخش خواهد شد.
او اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در استان بیکاری و نوع نگاه مردم به کار است، باید کار را یک فعالیت اقتصادی مشروع و قانونی که باعث ایجاد درآمد می‌شود بنامیم، کار را تنها خلاصه از استخدام و پشت میز نشینی تعریف نکنیم.
آشتاب با بیان اینکه تغییر نگرش در کار و توسعه و فرهنگ کار گروهی می‌تواند منجر به ایجاد تعاونی گردد تصریح کرد: بیش از ۱۱ تعاونی آموزشگاهی تشکیل شده است تا بتوانیم دانشجویان و دانش آموزان را به سمت کار گروهی سوق دهیم، زیرا دانش آموزان  و دانشجویان نیروی کار آینده کشور هستند.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:در استان ٢هزار و ٨۰۰ تعاونی فعال با حدود ٢٨هزار نفر اشتغالزایی وجود دارد.
آشتاب با اشاره به اینکه نیمی از استان را بانوان تشکیل می‌دهند گفت:در استان لرستان ۴۶٢تعاونی بانوان با حدود ۴هزار و ۴٨٢نفر اشتغالزایی که بیشتر در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند وجود دارد.
او با تاکیدبر اینکه روستا‌ها باید کانون تولید و اشتغال شوند اظهار داشت:٨٩ تعاونی روستایی در سطح استان وجود دارد که جمعیت اعضای این تعاونی‌ها هزار و ٢٨۶نفر و جمعیت شاغل آنها  ٩٢٧نفر می‌باشد.
او تصریح کرد: در استان لرستان بالغ بر هزار و ۱۵٣طرح موفق به دریافت تسهیلات و عقد قرارداد در سیستم بانکی با اعتباری معادل ٢۱۵میلیاردتومان شده اند.
او بیان کرد:با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای ۶هزار نفر در این بخش ایجاد خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه صیانت از اشتغال مهمتر از ایجاد اشتغال است افزود:بیش از هزار و ۴۰ تعاونی در جشنواره ثبت نام کرده اند که پس از ارزیابی و پایش تعاونی‌ها ٢۴تعاونی با ٢۵ گرایش به عنوان تعاونگران برتر استان لرستان انتخاب شدند.

آشتاب گفت:جشنواره فرصتی است برای تکریم و تجلیل و تقدیر از تلاش تعاونگران و کار آفرینان و همچنین هدف از تجلیل و تکریم تعاونگران و کار آفرینان برتر برای معرفی هرچه بهتر آن‌ها به عنوان الگوی موثر در جامعه می‌باشد.

انتهای پیام/ب

برگزاری چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.