سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور مسافری راه آهن در ساری:

توسعه حمل و نقل ریلی در کانون توجه نظام جمهوری اسلامی است

معاون امور مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در کانون توجه نظام جمهوری اسلامی و برنامه ششم توسعه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید حسن موسوی معاون امور مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی امروز پنجشنبه ۲۸ شهریورماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن شمال در ساری با اشاره به نقش راه آهن در توسعه اقتصاد، تجارت، صنعت و کشاورزی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در کانون توجه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است و مقام معظم رهبری نیز در بند‌های ۲۴ و ۲۵ تبیین سیاست‌های برنامه‌های ششم به توسعه حمل و نقل ریلی اشاره کرده اند.

او افزود: همچنین دولت نیز در قانون برنامه توسعه کشور، زیرساخت توسعه حمل و نقل ریلی را فراهم کرده است و مجلس نیز با تصویب قوانین راه را برای توسعه حمل و نقل ریلی مهیا کرده است.

موسوی با اشاره به قوانین خوب برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور گفت: توسعه حمل و نقل حومه‌ای از برنامه‌ها است و در راستای آن، قطار‌های حومه‌ای راه اندازی و ایجاد شده است.

او افزود: یک درصد از درآمد نفت باید در اختیار حمل و نقل ریلی قرار گیرد و ایجاد مراکز پایانه‌ای و لجستیک نیز مورد هدف قرار گرفته است و ۵۷ مرکز لجستیک در این راستا تعریف شده است و تاکنون چند مرکز لجستیک از جمله آستارا، اینچه برون و بندرعباس ایجاد شده است.
 
معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سهم راه آهن در حمل و نقل بار و مسافر باید به ۳۰ و ۲۰ درصد افزایش یابد گفت: اگر سهم ما در بخش مسافر به ۲۰ درصد برسد ۴۵۰ دستگاه لکوموتیو و چهار هزار واگن مسافری نیاز داریم.

موسوی گفت: در سال قبل ۳۵ میلیارد تن - کیلومتر و ۵۰ میلوین تن بار حمل و ۲۸ میلیون نفر مسافر توسط راه آهن جابجا شده و نسبت به سال قبل از آن۱۵ درصد در بخش جابجایی مسافر و بار رشد عملکرد داشته است.

در این مراسم از تلاش‌های یوسف گران پاشا مدیرکل سابق راه آهن شمال تقدیر و خدایار طالبی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.
انتهای پیام/س
 

برنامه‌های توسعه ریلی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.